سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن: نخستین دور گفتگوهای مقامات آمریکایی و طالبان مفید بود

مقامات آمریکایی اعلام کردند نخستین دیدار حضوری مقامات ارشد این کشور با رهبران گروه طالبان صادقانه و مفید بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی و هیئت طالبان روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این زمینه گفت: ما باید گروه طالبان را براساس اقداماتشان مورد قضاوت قرار دهیم نه براساس گفته‌های آنها. این دیدار در فضایی دوستانه انجام شد و بسیار مفید بود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت آمریکایی در دیدار روز‌های گذشته خود با مقامات گروه طالبان در دوحه قطر بر نگرانی‌های این کشور در زمینه امنیتی و اقدامات تروریستی، خروج امن نیرو‌های آمریکایی و دیگر اتباع خارجی و نیز حقوق بشر از جمله حق مشارکت اجتماعی زنان و دختران در جامعه افغانستان تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف درباره کمک‌های بشردوستانه آمریکا به مردم افغانستان نیز با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته است این دوره از مذاکرات سازنده و صادقانه بود و موضوعات مهمی در آن مطرح شده است.

روز شنبه، سرپرست وزارت خارجه افغانستان در گفتگو با رسانه‌های خبری گفت: نمایندگان طالبان برای آزادسازی ذخایر ارزی بانک‌های افغانستان در خارج از این کشور با مقامات آمریکایی گفتگو کرده اند.

مقامات آمریکایی گفته اند با ده‌ها آمریکایی که مایل به ترک افغانستان هستند در تماسند و امیدوارند زمینه خروج امن آن‌ها هر چه سریعتر از سوی گروه طالبان فراهم شود.

آمریکا و متحدان اروپاییش این روز‌ها در تلاشند علی رغم ادعا‌های قبلی خود زمینه ارتباط و گفتگو با سران گروه طالبان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
مملکت شان را به فلاکت انداختید رفتید الان هم میدانید که مثل یک بچه آب بخواهن بخورن محتاج اند و حالا مانده تا ببینید از شما چقدر حرف شنوی دارند!!!
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
مملکت شان را به فلاکت انداختید رفتید الان هم میدانید که مثل یک بچه آب بخواهن بخورن محتاج اند و حالا مانده تا ببینید از شما چقدر حرف شنوی دارند!!!