سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکسته شدن قیمت تخم مرغ روی سر مصرف کننده/ چرا خراسان جنوبی هم باید مثل بقیه استان ها باشد؟

در حالی تخم مرغ در خراسان جنوبی به قیمت هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد که این استان، تولید کننده تخم مرغ است و نباید چنین قیمتی در بازار‌های آن وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، چند روزی است که زمزمه گرانی تخم مرغ از بازار خراسان جنوبی شنیده می‌شود.

مردم از رسیدن قیمت تخم مرغ به قیمت هر کیلو ۲۲ الی ۲۳ هزار تومان خبر می‌دهند که افزایش حدود ۴ الی ۵ هزار تومانی را نسبت به قبل نشان می‌دهد.

در خراسان جنوبی که تولید کننده تخم مرغ است و هزینه‌ای برای حمل و نقل آن دریافت نمی‌شود، نباید قیمت به این شکل افزایش پیدا کند.

نارضایتی مردم از بالا رفتن قیمت تخم مرغ

محمودی یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: شانه هزار و ۸۰۰ گرمی تخم مرغ از چند روز پیش با قیمت ۴۳ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

او ادامه می‌دهد: با این حساب هر کیلو تخم مرغ با قیمت کیلویی ۲۲ هزار تومان در بازار و مغازه‌ها به فروش می‌رسد که نسبت به قبل افزایش دارد.

محمودی بیان می‌کند: از یک مغازه دار شنیدم که مبلغ خرید هر کیلوگرم تخم مرغ تا ۱۵ مهر ماه ۱۵ هزار تومان بوده که بعد از آن به ۱۹ هزار تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی عنوان می‌کند: در خراسان جنوبی نباید چنین اتفاقی رخ دهد، زیرا این استان تولید کننده تخم مرغ است و بسیاری از هزینه‌هایی که سایر استان‌ها می‌پردازند در این استان وجود ندارد.

او می‌گوید: یکی از این هزینه ها، هزینه حمل و نقل است که در خراسان جنوبی به واسطه تولید کننده بودن از کسی دریافت نمی‌شود.

امیدوار به اصلاح قیمت ها هستیم

برای پیگیری این موضوع تماس گرفتیم با بیکس مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تا ببینیم ریشه این موضوع کجاست.

او گفت: از ابتدای سال آنالیز‌های مختلف از مرغداری‌ها گرفته و قیمت‌های پیشنهادی به نهاد‌های بالادستی ارسال شد، اما افزایش قیمتی در استان رخ نداد.

بیکس اظهار کرد: قیمتی که در حال حاضر مطرح شده است به صورت کشوری تصویب شده و در همه استان‌ها باید تخم مرغ با همین قیمت فروخته شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این قیمت در استانی مثل تهران کاهشی است، زیرا قبلا هر شانه تخم مرغ در این استان ۵۶ هزار تومان فروخته می‌شد.

او ادامه داد: در روز چهارشنبه دوباره ستاد تنظیم بازار کشور تشکیل می‌شود و امیدواریم این قیمت در خراسان جنوبی اصلاح شود.

بیکس عنوان کرد: هزینه‌هایی که تحت عنوان حمل و نقل و کرایه باید از سایر استان‌ها دریافت شود، در قالب فاکتوری جدا از آن‌ها گرفته می‌شود.

با این حال باید دید که دوباره بازار به روال قبلی خود باز خواهد گشت یا باید قیمت جدید تخم مرغ را باور کرد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.