سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرط رئیس جمهور الجزائر برای بازگشت سفیر کشورش به فرانسه

رئیس جمهور الجزائر بازگشت سفیر کشورش به فرانسه را مشروط به احترام پاریس به الجزیره دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «عبدالمجد تبون» رئیس جمهور الجزائر در سخنانی با بیان اینکه بازگشت سفیر کشورش به فرانسه مشروط به احترام تمام و کمال پاریس به الجزایر است، گفت: فرانسه باید فراموش کند که الجزائر مستعمره اش بوده است.

عبدالمجید تبون در دیدار معمول خود با رسانه‌های این کشور گفت: بازگشت سفیر ما به پاریس، مشروط به احترام تمام و کمال به الجزایر است. فرانسه باید فراموش کند که الجزائر (روزگاری) مستعمره اش بوده است. امروز الجزائر کشوری قوی (متکی) به ارتش، اقتصاد و ملت خود است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پاره‌ای از مشکلات اقتصادی گفت: کاهش قدرت خرید شهروندان و افزایش قیمت‌های مواد غذایی دارای پشت پرده‌های سیاسی است.

گفتنی است پیشتر مکرون در گفتگوی خودخواسته با شبکه رادیویی «فرانس اینتر» تصریح کرد: «برای مردم الجزایر احترام زیادی قائلم، به عبدالمجید تبون اعتماد زیاد و با او روابط صمیمانه دارم. امیدوارم از طریق گفتگو بتوانیم تنش‌های سیاسی را آرام کنیم.» مکرون همچنین به احتمال لغو محدودیت صدور روادید برای شهروندان اتحادیه مغرب عربی اشاره ضمنی کرد.

مکرون که از انتشار کاریکاتور‌های اهانت آمیز به حضرت محمد (ص) به بهانه آزادی بیان حمایت و استفاده از برقع را ممنوع کرد و اسلام را به تروریسم پیوند زد، زمانی که تصمیم به خصومت با الجزایر گرفت، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و مطالبی را که هفته گذشته در روزنامه لوموند منتشر شد، تکذیب نکرد. لوموند هفته گذشته وجود ملت الجزایر را پیش از اشغال این کشور توسط فرانسه در سال ۱۸۳۰ به کلی مُنکر شد.

افراد زیادی سخنان مکرون را این گونه توجیه کردند که زمان برگزاری انتخابات فرانسه نزدیک است و بخت پیروزی او و حزبی که از آن برخاسته کاهش یافته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.