سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات به ۱۳ روستای استان سمنان برای رهایی از بیکاری

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: ۱۳ روستای استان برای قرارگرفتن در طرح روستا‌های بدون بیکار به منظور دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان در آیین روز روستا و عشایر  افزود: اکنون روستا‌های دهملا در شاهرود، محمد آباد و جودانه در میامی روستا‌های بدون بیکار استان هستند و در نظر است از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) ۱۳ روستای بیکار دیگر در استان معرفی شوند.

او با اشاره به به افتتاح ۵۸ طرح روستایی با مشارکت ۸ دستگاه اجرایی در این آیین بیان کرد: استان سمنان در بحث اجرای طرح‌های عمرانی روستایی در کشور سال گذشته رتبه سوم را به دست آورد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت استان ۷۰۳ هزار نفر بود که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی است، ادامه داد: هشت شهرستان، ۱۵ بخش، ۳۱ دهستان، ۲ هزار و ۲۲۰ آبادی و ۲۹۷ دهیاری در استان وجود دارد.

او بیان کرد: استان سمنان در کشور از لحاظ روستا‌های دارای دهیاری رتبه اول را دارد و ۸۰ درصد روستا‌های استان از پوشش اینترنت برخوردارند.

صمیمیان با اشاره به بهره مندی ۴۱۵ آبادی و روستا در استان سمنان از آنتن‌دهی تلفن همراه، گفت: ۵۰۱ روستا در استان از امکان ارتباط تلفنی و ۹۳ درصد روستا‌های استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.