سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرش یک هزار و ۵۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی

مهرماه امسال یک هزار و ۵۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهروز شایق بروجنی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در پذیرش مهرماه امسال، ۱۵ رشته‌محل جدید به لیست رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است، گفت: این مسئله باعث افزایش ۵۰ درصدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه نسبت به سال گذشته شد.

او با اشاره به فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی، اظهار داشت: این دانشگاه با هدف ایجاد مهارت بنیان‌گزاری شده و ماموریت آن، آموزش شاغلان در صنعت است.


بیشتر بخوانید


شایق با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی سهم زیادی را در آموزش افراد در حوزه‌های مهارتی داشته است، افزود: حدود یک دهه گذشته، تغییرات عمده‌ای در ساختار این دانشگاه اتفاق افتاد که با روند کاهش متقاضیان مواجه شد، اما طی پنج سال گذشته و در راستای کیفی‌سازی، برای سوق دادن آموزش‌ها به صنعت تلاش شده است.

او با بیان اینکه عمده مراکز دانشگاه علمی کاربردی در سطح چهارمحال و بختیاری به‌صورت خصوصی هستند، ادامه داد: هشت مرکز در استان فعال هستند و مراکز نیروی انتظامی و هلال‌احمر ماهیت نیمه‌دولتی دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر در مهرماه امسال در دانشگاه‌های علمی کاربردی استان پذیرش شده‌اند و این دانشگاه جزو چهار استان برتر کشور از لحاظ افزایش میزان پذیرش رشته‌های دانشگاهی است.

شایق، تعداد دانشجویان این دانشگاه را حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: مرکز جهاددانشگاهی یکی از مراکز مطلوب در استان محسوب می‌شود و تعداد پذیرش دانشجو در این مرکز حدود ۴۰ درصد در مهرماه افزایش داشته است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.