سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای استان مرکزی تا نزدیک صفر سرد می‌شود

روند کاهشی دمای هوای استان مرکزی طی دو روز آینده تداوم خواهد یافت.

داودآبادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت:   به دلیل نفوذ زبانه‌های یک سامانه پرفشار از نواحی شمالی کشور و شمالی شدن جریانات بر روی کشور روند کاهشی دمای  هوای استان مرکزی طی دو روز آینده تداوم خواهد یافت.

داودآبادی افزود: بر این اساس به دلیل نزدیک شدن دمای هوا به صفر درجه سانتیگراد در مناطق سردسیر استان احتمال خسارات به برخی از محصولات زراعی و باغی حساس دور از انتظار نمی‌باشد.

او با بیان اینکه از روز سه شنبه دمای هوا روند افزایشی خواهد یافت اضافه کرد: تا روز سه شنبه آسمان استان مرکزی صاف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد:، اما از روز چهارشنبه به دلیل افزایش ناپایداری در لایه‌های میانی جو بر میزان پوشش ابر در آسمان استان مرکزی افزوده خواهد شد.

هواشناسی کشوری هم پیش بینی کرد: در برخی مناطق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده و خفیف باران رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و همچنین بخش‌هایی از استان‌های یزد، اصفهان و کرمان وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در شمال غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد و آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

انتهای پیام / ج 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.