سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی نمایشگاه دستکند در محوطه تاریخی کنزق

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از راه اندازی نمایشگاه دستکند در محوطه تاریخی کنزق خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد اقدامات انجام شده نیمه نخست امسال در پایگاه ملی محوطه تاریخی کنزق گفت: با توجه به ثبت کنزق به عنوان پایگاه ملی اقدامات در راستای احیای این محوطه تاریخی با سرعت بیشتری در حال انجام است.

او آواربرداری نخاله‌های انباشته شده در محوطه، آهک‌پاشی و شن‌ریزی اراضی بلامانع، پاکسازی محوطه روستای دایر و محوطه تاریخی، اجرای روشنایی دستکندهای تاریخی و پاکسازی و  هموارسازی کف دستکندهای کاوش شده را از جمله اقدامات در این محوطه در 6 ماهه نخست 1400 عنوان کرد.

فلاحی از راه‌اندازی و نصب تابلوی دفتر پایگاه خبر داد و گفت: نصب درب دستکندهای کاوش شده، مرمت و استحکام‌بخشی بزرگ‌ترین دستکند کاوش شده و شیب‌بندی و استحکام بخشی اراضی اطراف دستکندها برای هدایت آب‌های سطحی به خارج از دستکندهای تاریخی نیز انجام شده است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: اصلاح نمای مجتمع بهداشتی احداث شده برای همگونی با بافت و منظر فرهنگی تاریخی روستا، راه‌اندازی نگهبانی پایگاه، اجرای پله ورودی مسیر بین دستکندهای تاریخی، ساخت نیمکت‌های روستایی و نصب در محوطه پایگاه، طراحی و نصب تابلوهای راهنما و نصب دوربین‌های مداربسته و پایش مستمر نیز از دیگر اقدامات بوده است.

فلاحی از ادامه سنگفرش مسیر دسترسی به طول 110 متر و عرض 80/6، چاپ تابلوهای معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان و راه‌اندازی نمایشگاه دستکندهای بزرگ و کوچک و تهیه پیش طرح تعیین عرصه و حریم محوطه تاریخی کنزق نیز در نیمه نخست امسال خبر داد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.