سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون دانش آموزان در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: میانگین واکسیناسیون دانش آموزان در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که واکسیناسیون در استان نسبت به هفته گذشته پیشرفت خوبی داشته است، گفت: واکسیناسیون گروه هدف زیر ۱۸ سال (۱۲ تا ۱۸ سال) تا به امروز به ۴۴ درصد رسیده است.

هاشمی افزود: در واکسیناسیون گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال نسبت به میانگین کشوری جلوتر هستیم و انشالله با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش انجام داده ایم سعی بر این است که طی دو سه روز آینده سرعت واکسیناسیون این گروه‌های هدف شتاب بیشتری بگیرد و پوشش حداکثری را انشالله تا جمعه که وزارت خانه تعیین تکلیف کرده است، انجام شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: طبق برنامه یزی‌های وزارت باید گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه تا مدارس بتوانند تا ۱۵ آبان ماه برای بازگشایی آماده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که تا کنون ۶۶.۷ دهم درصد واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در استان انجام شده است، گفت: طی هفته گذشته همچنان بیماری کرونا دراستان روند کاهشی داشته است.

 هاشمی افزود: تا ظهر امروز (۱۷ مهرماه) ۲۰۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و متاسفانه ۴ نفر از هم استانی‌های عزیز به دلیل ابتلا به کرونا فوتی کرده اند.
او هم چنین از شناسایی و بستری ۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: عدد R در هفته گذشته ۹۵ صدم بود که اکنون به ۹ دهم رسیده است که در واقع نسبت به هفته گذشته اپیدمی بیماری در سطح استان روند کاهشی دارد.

او با اشاره به آخرین رنگبندی اعلام شده اظهارکرد: در حال حاضرجرگلان در وضعیت آبی و بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت نارنجی قرار دارند و بقیه شهرستان‌های استان هم زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آماری بستری و مرگ بیماران مبتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته در استان کاهش پیدا کرده است.

 هاشمی اضافه کرد: تاکنون ۷۱۵ هزار و ۷۴۵ دز واکسن به استان (بدون اسفراین) رسیده است که از این تعداد ۷۰۰ هزار دز واکسن توزیع شده است.

او  اضافه کرد: در مجموع ۵۴۴ هزار ۳۰۵ دز واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۳۸۸ دز نوبت اول و ۱۵۵ هزار در نوبت دوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  با اشاره به این که برخی از شهرستان‌ها خوشبختانه در واکسیناسون پیشرو هستند، ادامه داد: به عنوان نمونه جمعیت هدف گرمه (شهری و روستایی) در نوبت اول ۸۲ درصد واکسینه شده اند و جاجرم ۷۴ درصد، اما در راز وجرگلان، شیروان و بجنورد در بخش واکسن روستایی هنوز مشکل داریم، اما برنامه ریزی لازم برای سرعت واکسیناسیون مناطق روستایی مورد نظر انجام شده است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.