سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی استان همدان:

۸۷ درصدسرقت‌ها در استان کشف می‌شود/افزایش بیش از ۵۷ درصد جرائم سایبری در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: جرائم سایبری، در هفت ماهه نخست امسال بیش از ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان گفت: جرائم سایبری از جمله  کلاهبرداری، حتک حیثیت، برداشت‌های غیرمجاز و مزاحمت‌های اینترنتی در هفت ماهه نخست امسال بیش از ۵۷درصدبه نسبت به مدت شابه سال قبل افزایش داشته است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۷ مجرم اینترنتی توسط عوامل پلیس فتا در استان همدان شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه پلیس فتا موفق به شناسایی ۲ هزار و ۳۹۸ سایت مجرمانه شده است بیان کرد: ۵۵.۴ درصد پرونده‌های کشف شده استان همدان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و مابقی مربوط به حتک حیثیت، برداشت غیرمجاز و دیگر جرائم سایبری است.

سردار امیری گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان در هفت ماهه نخست امسال با اجرای یک هزار و ۲۳۱ عملیات و ۳۰ رزمایش استانی و ملی، موفق به انهدام پنج باند سازمان یافته قاچاق کالا شده است.

او تصریح کرد:دستگیری ۹۰۰ قاچاقچی و کشف ۱۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق، تشکیل ۹۵۰ پرونده از جمله ۹ فقره تخلف بالای یک میلیارد تومان، پنج پرونده بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۵۹ فقره پرونده با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات موثر پلیس استان همدان در سال جاری ذکر کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکیدکرد: احتکار کالا‌های اساسی در استان همدان نسبت به هفت ماهه نخست سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته و کشفیات کالای احتکار شده دراین مدت نیز ۲۹ درصد بیشتر شده است.

سردار امیری اضافه کرد: از ابتدای امسال  تاکنون ۷۶۸ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

او درادامه گفت: ۲۰۱ هزار مورد از تماس‌های برقرار شده با پلیس ۱۱۰ منجر به اجرای عملیات شده و مابقی تماس‌ها نیز برای دریافت مشاوره بوده است که امید می‌رود شهروندان با کاهش برقراری این تماس‌ها پلیس را در اجرای ماموریت‌های عملیاتی و پاسخ به نیاز‌های فوری شهروندان یاری کنند.

سردار امیری افزود: به ازای هر ۱۰۰ سرقت انجام شده در استان همدان ۸۷ مورد آن توسط پلیس کشف می‌شود که این نشان دهنده هوشیاری و سرعت عمل نیرو‌های تخصصی پلیس استان همدان در حوزه مقابله با جرایم است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اجرای ۱۸۳ طرح جمع آوری معتادان متجاهر، کشف سه هزار و ۷۰۹ کیلوگرم انواع موادمخدر، ساماندهی ۵۲۴ بنگاه معاملات ملکی، شناسایی یک هزارو ۳۱۰ خانه باغ با هدف کاهش سرقت از این اماکن به عنوان دیگر فعالیت‌های پلیش امسال است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.