سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میز اقتصادی مطرح شد؛

توسعه متوازن در مناطق مختلف استان بوشهر وجود ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر بیان کرد: بین مناطق مختلف استان بوشهر توسعه متوازنی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درویشی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: مهم‌ترین ظرفیتی که در استان بوشهر وجود دارد توسعه دریا محور است.

او به این پرسش که برای تامین مالی و رشد استان باید چه کار کرد؟ این گونه پاسخ داد:ابتدایی‌ترین امر فراهم کردن زیر ساخت است، وقتی از عسلویه در جنوبی‌ترین نقطه به نقطه شمالی استان بوشهر می رویم، نرخ بیکاری از ۴ درصد به ۲۰ درصد می رسد، که این امر نشان می‌دهد سرمایه گذاری‌ها، توسعه متوازن در سطح استان ایجاد نکرده است و مناطق شمالی استان علاوه بر توانایی متعددی که دارند، پذیرای صنایع نبوده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: امسال اعتبارات  ناشی از فروش نفت و گاز داشتیم که در سال گذشته این  مقدار کمتر بوده است.

او ادامه داد: با نظر به شرایط فعلی باید زیر ساخت‌هایی را مخصوصا برای مناطق شمالی فراهم کنیم، میزان مصارف نسبت به منابع بسیار از میانگین کشور پایین‌تر است. یعنی مقداری زیر ۴۰ درصد، اما این مقدار برای کشور ۷۰ درصد است.


بیشتر بخوانید 


درویشی در پایان در پاسخ به این پرسش که به لحاظ آمایش سرزمین، محور توسعه استان در کدام قسمت قرار دارد؟ گفت: عمدتا توسعه مناطق دریا محور مد نظر قرار دارد، در حوزه آبزیان مقام اول را  در تولید میگو  پرورشی در کشور داشته ایم که امسال بالغ بر ۲۳ هزار تن میگو پرورشی تولید و ۱۰۰ هزار تن هم صید از دریا داشته ایم  و برنامه ریزی که در این راستا صورت گرفته بر این است که این مقدار  را به ۵۳ هزار تن برسانیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.