سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برترین وینگر‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

لیگ برتر فوتبال انگلیس از زمان تاسیس تاکنون میزبان برخی از بهترین وینگر‌های جهان بوده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ برتر فوتبال انگلیس به عنوان بهترین لیگ دنیا تاکنون میزبان بهترین وینگر‌ها از سراسر دنیا بوده است. وینگر‌ها به عنوان بال‌های کناری در طرفی که متناسب با پای تخصصی آن‌ها بود، بازی می‌کردند.

در حال حاضر وینگر‌ها در طرفی که مخالف با پای تخصصی آن‌ها است بازی می‌کنند تا فرصت خود را برای برش به داخل و شوت زدن افزایش دهند. وینگر‌ها به هر سبکی که بازی کنند، بخش مهمی از تیم‌های خود هستند.

در این گزارش بزرگ‌ترین وینگر‌های تاریخ لیگ برتر انگلستان را معرفی می‌کنیم.

۱- کریستیانو رونالدو - منچستر یونایتد

اسطوره پرتغالی در سال ۲۰۰۳ با منچستریونایتد قرارداد بست و ۶ سال را در جمع شیاطین سرخ سپری کرد و در سال ۲۰۰۹ به رئال مادرید رفت. رونالدو در منچستر یونایتد به طور مداوم به عنوان وینگر بازی کرد و شهرت خود به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان را از همان زمان به دست آورد.

اگرچه رونالدو بار دیگر به منچستریونایتد پیوسته، اما او اکنون در نقش مهاجم بازی می‌کند و دیگر وینگر نیست. رونالدو در اولین حضور خود در اولدترافورد شروع کم فروغی داشت، اما پس از گذشت یک فصل پیشرفت زیادی کرد.

رونالدو که به دریبل‌های برق آسا و شوت‌های از راه دور خود شهرت داشت، برای مدافعان کناری رقبا خطر بالقوه‌ای محسوب می‌شد.

۶ سال حضور او در یونایتد همراه با قهرمانی‌ها و افتخارات زیادی شد. رونالدو ۳ قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد. او همچنین در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه معتبر توپ طلا شد و جایگاه خود را به عنوان بهترین بازیکن جهان در آن زمان تثبیت کرد.

رونالدو ۲۹۲ بازی برای منچستریونایتد انجام داد و ۱۱۸ گل به ثمر رساند و ۶۹ پاس گل داد. رونالدو پس از ۱۲ سال بار دیگر در تابستان امسال به اولدت برگشت و در ۶ بازی ۵ گل به ثمر رساند.

بدون شک رونالدو حتی در ۳۶ سالگی هم فوتبالدوستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۲- محمد صلاح - لیورپول

محمد صلاح طی ۴ سال حضور در لیگ برتر چندین رکورد را شکست. صلاح در سال ۲۰۱۴ از بازل به چلسی پیوست، اما در استمفوردبریج فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد. او سپس به رم منتقل شد، جایی که یک سال قبل از پیوستن به لیورپول در سال ۲۰۱۷ در آن حضور داشت. از زمان پیوستن به لیورپول صلاح پیشرفت چشمگیری داشته است.

صلاح تنها در ۴ سال حضور در این باشگاه از یک مدافع راست معمولی به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شد. از سال ۲۰۱۸ درخشش او در آنفیلد نه تنها کمتر نشد، بلکه روز به روز بیشتر شد.

صلاح تاکنون یک قهرمانی در لیگ برتر با لیورپول کسب کرده و همچنین در ۲ فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته که یک قهرمانی نتیجه آن بوده است. اگرچه افتخارات تیمی صلاح نسبت به دیگر بازیکنان این لیست کمتر است، اما آمار فردی او فوق العاده است.

صلاح در ۴ سال حضورش در لیورپول ۲۱۲ بازی برای لیورپول انجام داده است. او در مجموع ۱۳۴ گل به ثمر رسانده و آمار ۵۰ پاس گل را نیز ثبت کرده است. او تاکنون ۲ بار برنده کفش طلای لیگ برتر شده و چندین رکورد را به نام خود ثبت کرده است.

صلاح با به ثمر رساندن ۳۸ گل در طول یک فصل رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد و در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷، ۳۲ گل به ثمر رساند. او همچنین بهترین گلزن لیورپول در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

مهاجم مصری این فصل را نیز به خوبی آغاز کرده و در ۷ بازی لیگ برتر ۶ گل زده و ۳ پاس گل داده است.

صلاح ۲۹ ساله است و شکی نیست که او هنوز چند سال دیگر فرصت دارد تا آمارش را بهبود ببخشد. او بازیکن فوق العاده‌ای است و هیچ محدودیتی برای تعداد رکورد‌هایی که در ادامه راه می‌تواند بشکند وجود ندارد.

۳- رایان گیگز - منچستریونایتد

رایان گیگز یکی از بهترین وینگر‌های تاریخ لیگ برتر است. گیگز که اهل کشور ولز است، در سال ۱۹۹۰ به منچستریونایتد پیوست و ۲۳ سال را در تیم اصلی این باشگاه سپری کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد. گیگز به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ منچستریونایتد شناخته می‌شود.

گیگز که به سرعت و استارت‌های تند و تیز خود معروف است، به عنوان وینگر چپ بازی می‌کرد. او یک بازیکن چند پُستی بود که به دلیل توانایی بازی سازی خود مشهور بود. او قادر بود از بازیکنان مقابل خود در جناحین عبور کند و مستقیما به سمت دروازه حریفان نفوذ کند.

گیگز بدون شک یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر است. او ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر با شیاطین سرخ و ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد. او همچنین با ۱۶۲ پاس گل رکورد دار بیشترین پاس گل در لیگ برتر است.

او ۹۶۳ بازی برای منچستریونایتد انجام داده که نتیجه آن ۱۶۳ گل و ۲۵۰ پاس گل بوده است.

۴- دیوید بکهام - منچستریونایتد

بدون شک دیوید بکهام یکی از اسطوره های بزرگ تاریخ فوتبال است. بکهام در سال ۱۹۹۲ در منچستریونایتد حضور داشت و ۱۱ سال را در اولدترافورد گذراند و چندین افتخار در سطح شخصی و تیمی کسب کرد.

بکهام که به پای راست جادویی اش معروف بود، توانایی فوق العاده‌ای در زدن ضربات ایستگاهی و شوت از راه دور داشت.

بکهام توانایی بالایی در گل کردن ضربات ایستگاهی داشت. آمار او در این زمینه گویای همه چیز است. بکهام در ۳۸۸ بازی ۸۵ گل به ثمر رساند و ۱۰۱ پاس گل داد.

او سپس با مبلغ ۳۷ میلیون یورو به رئال مادرید منتقل شد.


بیشتر بخوانید


۵- روبرت پیرس - آرسنال

روبرت پیرس به عنوان یکی از بهترین وینگر‌های تاریخ لیگ برتر شناخته می‌شود. پیرس در دوران اوج آرسنال توانست به عنوان وینگر و هافبک تهاجمی عملکرد خوبی ارائه کند. پیرس که معمولاً در سمت چپ خط میانی حضور داشت، یک دریبل زنی قهار بود.

این بازیکن فرانسوی همراه با بازیکنانی، چون دنیس برگکمپ، فردی لیونبرگ و تیری هانری در حمله آرسنال مشارکت فوق العاده‌ای ایجاد کرد. پیرس با توپچی‌ها ۲ قهرمانی در لیگ برتر و ۲ قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرد. او بخشی از تیم فوق العاده آرسنال در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ است که یک فصل کامل را بدون شکست در لیگ برتر سپری کرد.

پیرس همچنین قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۸ با فرانسه و قهرمانی یورو در سال ۲۰۰۰ را در کارنامه دارد. او ۸۵ گل فوق و ۵۹ پاس گل برای آرسنال در ۲۸۴ بازی به ثمر رساند و مطمئناً در تاریخ توپچی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.