سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی تا آخر مهر ماه تمدید شد

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان گفت: مالکان و مستاجران تاپایان مهرماه فرصت دارند اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داریوش حسینی مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان گفت: ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی درحوزه مسکن، گرفتن سیاستگذاری صحیح و در نهایت تسهیل فرآیندخانه دار شدن اقشار جامعه را فراهم می‌کند.

او همچنین ثبت اطلاعات در سامانه املاک واسکان را فرصتی برای سرشماری دقیق نفوس و مسکن، تنظیم بازار مسکن وامکان اجرای سیاست‌های مطلوب‌تر دولت ازجمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند دانست و افزود: افزایش دقت برنامه‌ریزی اقتصادی دربخش مسکن از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در این سامانه است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان ادامه داد: چنانچه تمامی املاک کشور در سامانه املاک و اسکان به ثبت برسند، از سوء استفاده‌های افراد سودجو و فرصت طلب و فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.

حسینی به تبعات عدم ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان نیز اشاره کرد و گفت: برابرالزامات قانونی، واحد مسکونی که در سامانه به ثبت نرسد خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود، همچنین هر زمان که نیازبه اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد، مالک آن واحد مسکونی مکلف به پرداخت جرائم مالیاتی درخصوص ملک خواهد بود، همچنین از آن‌ها که میزان مالیات مربوطه از شش تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است رقم مالیات متعلقه بسیارقابل توجه بوده و وزارت نیرو نیز طبق قانون مکلف است تعرفه برق این املاک را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.

او تصریح کرد: عدم ثبت اطلاعات و خود اظهاری درسامانه املاک واسکان مشکلات عدیده‌ای برای خانوار‌ها در استفاده از خدمات ایجاد خواهدکرد چراکه به موجب قانون ارائه بسیاری ازخدمات از جمله افتتاح حساب، صدور چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب منوط به ثبت اطلاعات در سامانه بوده و بسیاری از خدمات بر اساس نشانی مندرج در سامانه به ساکنین ارائه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در پایان گفت: تمامی مالکان و مستاجران باید تا پایان مهر ماه با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir/ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.