سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجاهد:

کشت مواد مخدر را متوقف می کنیم/ اسلحه های آمریکایی برای حفاظت از وطن استفاده می شوند

نماینده رسمی و سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاعات طالبان گفت که ما از اسلحه آمریکا برای حفاظت از وطن و اسلام استفاده خواهیم کرد.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله مجاهد، معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات در کابینه موقت طالبان و سخنگوی این جنبش در مورد اینکه چرا هیچ نماینده ای از احزاب دیگر در دولت فعلی وجود ندارد و آیا آنها در دولت دائمی حضور خواهند داشت و اینکه معنای "محیط آموزشی اسلامی برای دختران صنوف بالا" در مکاتب چیست، و آیا طالبان قبل از تشکیل دولت جدید مذاکرات بین الافغانی را در مورد برنامه مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهند کرد یاخیر و اینکه اگر طالبان از سوی جهانیان به رسمیت شناخته نشوند، دولت آنها چگونه عمل خواهند کرد و در صورتی که  طالبان از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شوند، در آن صورت سلاح ها، تجهیزات ومهمات باقی مانده نیروهای ایالات متحده را کجا منتقل خواهند کرد، صحبت کرد.

ذبیج الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان می گوید که دولت پیشین افغانستان زمینه این را فراهم نکرد تا گفتگوهای صلح به گونه ای موفق پیش برود.

او گفت: " ما دیگر گفتگو نداریم با عنوان بین الافغانی، آن زمانی که جنگ جریان داشت ما بخاطر خاتمه جنگ، پیشنهادات مختلف را داشیتم، ولی متاسفانه آن زمان اداره کابل موقع نداد به ما که همان گفتگو را به طور صحیح پیش ببریم".

مجاهد تاکید دارد که به همین دلیل مسائل افغانستان از راه نظامی حل شد.

او گفت: "اول خود ما تلاش می کنیم که جهان با ما تعامل خوب سیاسی داشته باشد، چون ما هم می خواهیم جزیی از جامعه جهانی باشیم، جزء ممالکی باشیم که به رسمیت شناخته شده اند، به نمایندگی از یک ملت صحبت می کنند، ما هم حق داریم، ملت ما حق دارد".

مجاهد تاکید دارد که باید آن‌طور نشود که این دولت طالبان از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشود.

او افزود: " تلاش ما جریان دارد و امیدوار هستیم تا این پروسه آغاز شود، و به رسمیت شناخته شویم".

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان  می گوید که این گروه در جلوگیری از مواد مخدر بسیار جدی است.

او گفت: " اول خود مواد مخدر را می خواهیم در یک چارچوب درست جلو اش را کاملا بگیریم ولی یک چیزی که نیازمندی شدید مردم افغانستان را دامن گیر ساخته است فقر است".

او تاکید دارد: " مردم ما و کشاورزان ما از لحاظ فقر و تنگدستی مجبور می شوند که کشت خشخاش داشته باشند، ما تلاش می کنیم تا جامعه جهانی با ما همکاری کند که جایگزینی برای معاش مرد و کاورزان مهیا شود.

سخنگوی طالبان اظهار داشت که آن‌ها نمی‌گذارند که مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر قاچاق شود.

ذبیح الله مجاهد همچنین گفت که تمام سلاح‌های آمریکا انبار شده است. او گفت: "همه را انبار کردیم اسلحه‌هایی را که گرفتیم، دیپو شده در مملکت و نیازمندی آینده ما خواهد بود".

مجاهد تاکید دارد که این اسلحه‌ها برای ایجاد ارتش و برای دفاع از مملکت نیاز است.

مجاهد می گوید که در کابینه همه اقوام حضور دارند.

او افزود: "ما بسیار مشورت کردیم با مردم تماس گرفتیم، ما تشویش این را داشتم که باز مردم از ما ناراضی نشوند، مردم نمی خواستند کسانی که 20 سال در دولت بودند باز هم باشند".

مجاهد پیش از این گفته بود که آنها مشغول کار برروی رهنمودهایی برای امنیت و مصونیت دختران دانش‌آموز بالاتر از کلاس ششم با هدف بازگشایی بیشتر مدارس هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.