سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی سازمان ملل از آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی

کشور‌های عضو سازمان ملل از آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی ابراز نگرانی کرده و خواستار خلع سلاح هسته‌ای این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رسانه‌های خبری روز جمعه گزارش دادند که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد ازجمله انگلیس و ایتالیا در جلسه کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی ابراز نگرانی کردند و خواستار بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکرات شدند.

این کمیته در ابتدا برای رسیدگی به مسئله خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی درپی سری جدیدی از پرتاب موشک‌های کره‌شمالی، ازجمله آزمایش موشک مافوق صوت جدید در ماه سپتامبر، در جلسه عمومی برگزار کرد.

استفانو استفانیل، نماینده ایتالیا در سازمان ملل در جریان این جلسه ادعا کرد: «پرتاب مکرر موشک‌های بالستیک، ازجمله جدیدترین موشک‌های کره‌شمالی، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تضعیف می‌کند.»

او در ادامه افزود: «ما از کره‌شمالی می‌خواهیم که از تحریکات بیشتر خودداری کند و گام‌های مشخص و برگشت ناپذیری را در جهت خلع سلاح هسته‌ای کامل بردارد.»

نماینده ایتالیا همچنین تأکید کرد که در این میان، تحریم‌های بین‌المللی علیه کره‌شمالی باید همچنان برقرار باشد و به طور مؤثر اجرا شود.

در این جلسه، آیدان لیدل، نماینده انگلیس از کره‌شمالی خواست تا مذاکرات هسته‌ای با آمریکا را که از زمان مذاکرات بدون توافق هانوی در سال ۲۰۱۹ بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی متوقف شده بود، ازسر بگیرند.

توماس گوبل، نماینده آلمان نیز از پیونگ یانگ خواست که به تلاش‌های سئول و واشنگتن برای برقراری گفت‌وگو واکنش مثبت نشان دهد.

چو هیون، نماینده کره‌جنوبی در سازمان ملل متحد از این جلسه برای نشان دادن اهمیت پیشنهاد اخیر مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی برای اعلام پایان رسمی جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا  ۱۹۵۳ استفاده کرد و گفت: «اعلام پایان جنگ نقطه عطفی در ایجاد صلح در منطقه خواهد بود.»

نماینده کره‌شمالی نیز در پاسخ، پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون هیچ پیش شرطی را پرده‌ای برای پنهان کردن اقدامت خصمانه خود عنوان کرد و فعالیت‌های نظامی کره‌شمالی را آمادگی برای دفاع از خود دانست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.