سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگرداندن ۱۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده اوقاف چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در سه سال اخیر ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اوقاف از تصرف خارج و بازگردانده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای برخی مستاجران بدحساب موقوفات استان پرونده قضایی تشکیل می شود اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ فقره پرونده با تصرف‌های کلان موقوفه‌ای تشکیل شده است که به‌زودی بازپس‌گیری می‌شود.

او افزود: این استان یک‌هزار و ۷۰۰ موقوفه با سه هزار و ۷۰۰ رقبه دارد که تاکنون برای ۷۰ درصد موقوفات و ۱۰۰ درصد رقبات سند صادر شده است.

امیری با اشاره به وجود ۱۰۱ امام‌زاده و بقعه متبرکه در استان یادآور شد: برای هیات امنای امام‌زادگان و بقاع متبرکه از نیرو‌های جوان و فعال بهره‌گیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اداره موقوفات را به دو روش تصرفی و غیرتصرفی دانست و اظهار داشت: در روش تصرفی مدیریت با اوقاف و امور خیریه و در روش غیرتصرفی مدیریت با وارثان و با نظارت اوقاف و امور خیریه است.


بیشتر بخوانید


امیری گفت: از مردم تقاضا می‌شود در اجرای امینانه نیت وقف، ترویج فرهنگ و سنت وقف در جامعه، شناسایی مستحقان نیت وقف و احیای موقوفات به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کمک کنند.

گفتنی است: دهه وقف از ۱۲ مهرماه جاری آغاز شد و برنامه‌های آن به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.