سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه سنندج:

وحدت میان مذاهب مانع از نفوذ دشمن می‌شود

ماموستا رستمی گفت:با وجود وحدت عملی بین تسنن و تشیع، می توان مانع از نفوذ دشمنان در جامعه اسلامی شد و همه باید در اجرای این امر قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: تنها با وجود وحدت عملی بین اهل تسنن و تشیع، می‌توان مانع از نفوذ دشمنان شد و برادری، اتحاد و انسجام واقعی را در دنیای اسلام ایجاد کرد.

او افزود: امروز از کردستان تا خراسان رضوی چراغ علم و عرفان و اتحاد روشن است، چراکه آرامگاه امامزاده هاجره خاتون خواهر امام رضا (ع) و کوسه هجیج برادر امام رضا (ع)، نقطه اشتراک بین تسنن و تشیع در این استان بوده و مورد احترام مردم کردستان هستند.

امام جمعه سنندج به حلول ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: عزت امت اسلام به واسطه وجود پیامبری از جنس عشق، محبت، عظمت و اسوه اخلاق است و همه باید پیرو چنین شخصیت نمونه‌ای باشیم.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها اشاره‌ای به دهه وقف داشت و ادامه داد: وقف در دین اسلام بسیار مهم و ارزشمند بوده و واقف کسی است که اموال خود را در راه خدا هدیه می‌کند و اجر کار حسنه او نزد پروردگار است.

او در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: امنیت و آسایش مردم مرهون تلاش و مجاهدت‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی است و همه باید قدردان زحمات آنان باشیم و با آنان برای پایداری امنیت همکاری کنیم.

خطیب جمعه سنندج در ادامه به اهمیت مسئولیت در جامعه امروز اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که مسئولیت برعهده می‌گیرند باید با تمام توان و خالصانه برای خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه برخی جوانان به دلیل مشکلات مالی و نبود شغل قادر به ازدواج نیستند، تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند برای اشتغال جوانان و فراهم کردن زمینه ازدواج آنان تلاش کنند، چراکه قشر جوان چشم انتظار کمک دولت و مسئولان هستند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.