سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنده‌گیری ۱۲۶ حلقه مار در استان زنجان

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده حیوانات خطرناک با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حسن غفاری مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت:بالا رفتن میزان دمای هوا باعث می‌شود تا این خزنده سمی و خطرناک با راه های مختلف ازجمله رخنه بر قسمت موتور خودرو‌های گردشگران طبیعت به درون شهر و همچنین منازل مسکونی شهروندان انتقال یافته و موجب ترس و وحشت آنان می‌شوند.

او افزود: در مجموع ۱۶۸ فقره انواع جانور موذی و غیر موذی شامل گربه، سگ، پرنده، مار و عقرب توسط ماموران آتش نشانی استان زنجان زنده گیری و رهاسازی شدند که ۱۲۶ مورد آن مار بود.

غفاری گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده حیوانات موذی و خطرناک همچون مار با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند تا ماموران آتش نشانی برای زنده گیری و رهاسازی آنان در دامان طبیعت، وارد عمل شوند.


مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: ۲۸ گونه انواع مار سمی، غیرسمی و نیمه سمی در نقاط مختلف استان زنجان زیست می‌کنند.

مار‌ها برای از بین بردن جوندگانی، چون موش، مفید هستند و از پرندگان، جوندگان، پستانداران، ماهیان کوچک و مارمولک ها، تغذیه می کنند و سم آن‌ها در تهیه دارو و سرم کاربرد دارد و از پوستشان نیز در تولید کیف و کمربند استفاده می‌شود.

بطور کلی برای تشخیص مار‌های سمی می‌توان به مثلثی بودن سر، داشتن گردن و پولک‌های کوچک سر، عمودی بودن چشم و کم تحرک بودن  اشاره کرد و مار‌های نیمه سمی نیز دارای دندان سمی در قسمت خلفی دهان هستند.

مار‌ها اصولا جانوران خطرناکی نیستند و بیشتر در مواقعی که احساس خطر کنند و فرصت فرار از آنان سلب شود به محرک کننده حمله ور می‌شوند و اگر به طور عمد و یا غیرعمد تحریک نشوند از محل فرار می‌کنند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.