سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه رستاق:

پاسگاه رستاق باید به کلانتری ارتقاء یابد

حجت الاسلام دلاوری گفت: پاسگاه انتظامی رستاق به دلیل وسعت منطقه باید به کلانتری ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: تامین نظم و امنیت وظیفه اصلی نیروی انتظامی است و ما از مسئولان نیروی انتظامی استان خواهانیم فکری برای ارتقاء پاسگاه انتظامی رستاق بردارند چراکه وسعت منطقه و جمعیت قابل توجه و نیز حضور اتباع می‌طلبد تا پاسگاه انتظامی رستاق به کلانتری ارتقاء یابد و یا حداقل، امکانات بیشتری در اختیار آن گذاشته شود.

امام جمعه رستاق به دو مساله مهم دیگر در منطقه رستاق اشاره کرد و افزود: به مناسبت روز وقف این نکته را باید متذکر شوم که خیلی از اراضی موقوفه در رستاق متاسفانه رها شده است و اداره اوقاف باید بهتر به وظیفه خود عمل کند.

او همچنین از قیمت گذاری‌های بی حساب و کتاب بر روی اراضی ملکی، آب و زمین‌های کشاورزی در منطقه رستاق گلایه کرد و اظهار داشت: دادستان شهرستان باید به این مساله ورود پیدا کند و افرادی کارشناس را به عنوان خبره به مردم معرفی کنند تا دست سودجویان و زمین خواران کوتاه شود.

او به مناسبت حلول ماه ربیع الاول به موضوع هجرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حادثه عظیم "لیله المبیت" که در مدح و منقبت امام علی علیه السلام است پرداخت و گفت: هجرت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله از مکه به‌مدینه، نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ اسلامی است، همان‌گونه که بعثت، طلیعه نشر توحید بود، هجرت، نوید پیروزی آن است.

حجهتالاسلام و المسلمین دلاوری ادامه داد: در بطن حادثه عظیم هجرت، واقعه لیلة المبیت و فداکاری بی‌مانند حضرت علی علیه السلام است که خداوند متعال این فضیلت سترگ را با نزول آیه ۲۰۷ سوره مبارکه بقره ستوده است: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ».

خطیب جمعه رستاق با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، بویژه شهید حسن یاوری که بعد از ۳۷ سال پیکر مطهرش به یزد بازگشت، گفت: حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: «أیُّما والٍ وَلِیَ شَیئا مِن أمرِ اُمَّتی، فَلَم یَنصَح لَهُم و یَجتَهِد لَهُم، کَنَصیحَتِهِ وجَهدِهِ لِنَفسِهِ، کَبَّهُ اللّهُ عَلى وَجهِهِ یَومَ القِیامَةِ فِی النّارِ».

او افزود: معنای حدیث این است که یعنی هر کسی که چیزى از کار امت مرا به عهده گیرد و در کار آن‌ها مثل کارهاى خود دلسوزى و کوشش نکند، روز رستاخیز خداوند او را با صورت در آتش می‌اندازد.

دلاوری بیان کرد: خوب است مدیران و کارمندان و مسئولان این سخن نورانی پیامبر اعظم ص را بر سر در ادارات خود نصب کنند و وقتی می‌خواهند وارد محل کار شوند آن را حتما بخوانند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.