سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهور:

بوشهر از جمله استان های سرآمد در زمینه کسب و کار بانوان است

انسیه خزعلی گفت: بوشهر از جمله استان های سرآمد در زمینه های خوداشتغالی و کسب و کار در حوزه بانوان است و این امر بر لزوم توجه هر چه بیشتر در این حوزه، تاکید می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با بانوان فرهیخته و نخبه استان بوشهر بیان کرد: این استان را نباید هرگز محروم خواند زیرا ثروت واقعی این استان نه محدود به نفت و گاز، بلکه به داشتن سرمایه های انسانی به ویژه در بین بانوان است.

او در این نشست که زنان ورزشکار، هنرمند، کارآفرین و نخبه استان بوشهر حضور داشتند، افزود: بوشهر از جمله استان های سرآمد در زمینه های خوداشتغالی، و کسب و کار در حوزه بانوان است و این امر بر لزوم توجه هر چه بیشتر در این حوزه، تاکید می کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور کمبود بودجه را از جمله عوامل اصلی مشکلات موجود نه تنها در استان بلکه در کشور برشمرد و عنوان کرد: امید است با حل مشکلات اقتصادی، بسیاری از معضلات حوزه بانوان برطرف شود.

خزعلی ادامه داد: عرضه، بازاریابی و صادرات صنایع خُرد تولیدی از جمله مسائلی است که دولت باید به آن بپردازد و مشکلات ایجاد شده در این زمینه، به زودی بررسی و پیگیری خواهند شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: رایزنی‌هایی با وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفته و مقرر شده است تسهیلاتی در این خصوص اعطا شود که با اهدای این تسهیلات، بخش زیادی از کسب و کار بانوان در زمینه کشاورزی، آبزیان و صنایع دستی برطرف خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به کرامت انسانی بیان کرد: بازنگری‌هایی هم در قوانین و هم در اجرای آن باید صورت گیرد تا خلأهای موجود نیز جبران شود.

بیمه بانوان روستایی و  نداشتن پوشش درمانی این بیمه‎ها، موانع بانکی در دریافت وام های خوداشتغالی، مشکلات پیش پای بانوان روستایی برای صادرات محصولات تولیدی، لزوم تصویب لایحه حمایت از زنان در پرونده های قضائی از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، به اشتغال بانوان بوشهری در حوزه کشاورزی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با بانوان فرهیخته بسیج استان بوشهر بر لزوم حمایت از مشاغل زنان تاکید کرد و گفت: در حوزه کشاورزی، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به زودی تخصیص داده خواهد شد که این مبلغ می‌تواند تاثیر زیادی در حل مشکلات حوزه اشتغال بانوان داشته باشد.

انسیه خزعلی با تاکید بر لزوم توجه به بنیان خانواده، افزود: وجود مشکلات مختلف در زمینه خانواده از جمله طلاق و صعود نرخ تجرد قطعی از جمله معضلاتی است که خانواده‌های امروزی با آن روبه‌رو هستند.

او افزایش رویکرد خانواده گرایی را از جمله راهکار‌های حل این معضل برشمرد و ادامه داد: اقدامات اینچنینی، مستلزم فرهنگ سازی است که با همت و همدلی همگی و همراهی با دولت محقق خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده عنوان کرد: توانمندی‌های مردم این دیار ثابت شده است و این توانمندی‌ها نیازمند حمایت بیشتر از سوی دولت است.

مشکلات حوزه زنان بی سرپرست، تخصیص بودجه برای ساخت تفرجگاه‌هایی ویژه بانوان، لزوم حمایت بیشتر از سازمان‌های مردم نهاد، احداث دهکده ورزشی در مناطق مختلف استان و احداث دارالقرآن از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

کودکان پرورشگاه‌های بوشهر، حمایت بیشتری خواهند شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با کودکان پرورشگاه بوشهر بر لزوم حمایت بیشتر از آنان تاکید کرد.

انسیه خزعلی گفت: اهدای تبلت به کودکان پرورشگاه از جمله نیاز‌های این افراد است که به زودی برطرف خواهد شد.

او درباره تکمیل ساختمان خیرساز شیرخوارگاه استان بوشهر نیز بیان کرد: با بخشودگی هزینه‌ مجوز‌ها و اعطای تسهیلات می‌توان برای حمایت از این طرح‌ها اقدام کرد.

تامین تبلت، حمایت از دختران بالای ۱۸ سال بی‌سرپرست، اهدای زمین و تسهیلات برای ایجاد ساختمان جدید پرورشگاه، از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.