سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گامی برای رفع مشکلات ترافیکی نابینایان قم

معاون حمل‌ ونقل و ترافیک شهرداری قم در دیدار با اعضای کانون نابینایان بر رفع مشکلات ترافیکی روشندلان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از شهرداری قم،مسعود طبیبی،معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم در دیدار با اعضای کانون نابینایان جلوه امید با تاکید بر توجه به همه اقشار جامعه در طراحی شهری اظهار کرد: باید شبکه حمل‌ونقل شهر با در نظر گرفتن تمام اقشار جامعه و نوع توانمندی‌های آنان طراحی‌شده تا شاهد تضعیف حقوق افرادی مانند نابینایان در جامعه نباشیم.

او بررسی و حل معضلات ترافیکی شهروندان نابینا را یکی از دغدغه‌های شهرداری قم دانست و تاکید کرد: باید تردد‌های روزانه این افراد در سطح شهر تسریع شده و مشکلات این افراد در حوزه ترافیک در کمترین زمان رفع شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیکی شهرداری قم یکی از موضوعات موردتوجه شهرداری را امکان استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای همه افراد بیان کرد و افزود: استفاده آسان و ایمن از حمل‌ و نقل عمومی یکی از حقوق نابینایان و افراد کم‌توان حرکتی است و به‌زودی به این مهم به‌صورت تخصصی پرداخته می‌شود.

او  سپس آمادگی شهرداری قم را در برگزاری ایمن روز جهانی عصای سفید اعلام کرد و گفت: برگزاری ایمن روز جهانی عصای سفید تنها بخش کوچکی از توجه شهرداری قم به این افراد است و باید نیاز‌ها و تحقق حقوق شهروندی آنان در دستور کار قرار گیرد. 

در تقویم بیست و چهارم مهرماه(پانزدهم اكتبر) روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.