سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت حلول ماه ربیع الاول؛

بازار گل و شیرینی در انتظار رونق است

در این گزارش به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول و ایام جشن و اعیاد مسلمین، وضعیت بازار گل و شیرینی را بررسی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و برگزاری  مراسم و جشن های مذهبی و همچنین برگزاری مراسم شادی و عروسی بازدید میدانی از فروشگاه هایی انجام دادیم که با اینگونه مراسمات به نوعی عجین شده اند و با چند نفر از فعالان این بخش گفت و گو کردیم.

در ابتدا به سراغ یکی از شیرینی فروشان شهر تهران رفتیم و با او گفت و گویی انجام دادیم و از مشکلات و وضعیت بازار شیرینی و شکلات پرسیدیم:

این فعال بازار شیرینی و شکلات گفت: در دو ماه اخیر به واسطه ایام سوگواری محرم و صفر بازار صنف ما به طور قابل توجهی افت کرد و مردم تمایل کمی به خرید داشتند.آن مقداری هم که در این ایام خریداری می شد ،مخصوص شیرینی های همین ایام مثل میکادو، شیرینی دانمارکی و از این قبیل بود و شیرینی تر خواهان زیادی نداشت.

وی ادامه داد: با حلول ماه ربیع الاول از دیشب بازار شیرینی یک رمقی به خود گرفته است و تمایل مردم به خرید شیرینی های تر و کیک های تولد افزایش پیدا کرده است.

در پایان نیز این فروشنده شیرینی در خصوص  قیمت انواع شیرینی توضیح داد: هم اکنون شیرینی تر و خامه ای کیلویی 60هزار تومان درجه یک ،کیک تولد سفارشی کیلویی 90 هزار تومان و همچنین کیک تولد یخچالی نیز کیلویی 75هزار تومان قیمت دارد که البته این قیمت ها ممکن است با تغییراتی که روی کیک صورت می گیرد دستخوش تغییر شود.

بعد از بازار شیرینی و کیک،کالای دیگری که روی خوشی به آن در ایام عید و جشن نشان داده می شود گل و سبد گل است،که با یکی از این فعالان حوزه گل فروشی نیز گفت وگویی کردیم:

این فروشنده گل  تصریح کرد: از ابتدای پاندمی کرونا و شروع محدودیت ها، بازار کاری گل فروشان وارد یک رکود عجیبی شده که  قابل مقایسه با پیش از آن نیست.اکثر فروشندگان تقریبا مجبور به تغییر شغل شدند و تعداد اعضای صنف گل فروشان  رو به کاهش رفت.به طور طبیعی اگر فروش کم باشد،کشاورز گل‌کار ما هم رمقی برای کاشت گل به خود نمی بیند و عملا اقدامی برای آن انجام نمی دهد در نتیجه گل در بازار کم می شود.

وی ادامه داد: در این چند روزه که به روزهای اعیاد مردم و مراسمات جشن نزدیک می شویم،پیش بینی می شود که بازار گل فروشان هم به رونق سابق خود نزدیک شود و بتوانیم به واسطه این ایام اندکی  رزق خود را بالا ببریم و جانی دوباره به این صنعت خوشبو بازگردانیم.

وی در پایان نیز در خصوص قیمت انواع گل گفت: کسانی که اندک آشنایی با گل و گیاه داشته باشند می دانند که قیمت ثابتی روی این محصول نمی توان گذاشت که در همه جا یکسان باشد. قیمت گل ها به خرید گل‌فروش از بازار گل برمی گردد که چه مقدار آن را خریداری کرده باشد و بعد از آن قیمت تعیین می شود.

در آخر با آرزوی شادی های روزافزون و همچنین پایان همیشگی بیماری کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی لازم به ذکر است که توجه به این دو صنعت تقریبا مناسبت محور جامعه ایران که درآمدشان از این مراسمات است ، اهمیت دارد و امید می رود که دوباره جان تازه ای به این دو صنف بازگردد.

گزارش از علی اکبر زیدی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.