سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ فیلم جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد به نمایش درمی‌آید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۰ فیلم از آثار سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد روشندل معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۰ فیلم جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد به نمایش درمی‌آید؛ گفت: ۱۰ فیلم مزبور از بخش ایران جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انتخاب شده است که در ۲ نوبت ۱۷ تا ۱۹ و ۱۹ تا ۲۱ ویژه کودکان و نوجوانان به نمایش درمی آید.

او افزود: یک نوبت نایش این فیلم‌ها شامل «پسران دریا، یدو، لیپار، داستان‌های هزار و یک روز، بام بالا، برزنگی، بلیت، شهر گربه ها، میان صخره ها» و نوبت دیگر شامل پویانمایی‌ها و فیلم‌های کوتاه «آی دی، دوچرخه باز، باد‌های پاییزی، باد‌های بهاری، دو کبوتر ستارگان زیر باران، برای بار دوم، درختان خیابان، ولی عصر یا امپرسیون، عملیات طبقه دوم، منم سمیرا، وادیار» خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: هر یک از این فیلم‌ها توسط گروه ۲۳ نفره‌ای از داوران کودک و نوجوان خراسان رضوی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، این گروه از کودکان و نوجوانان داوطلب مشهد و سایر شهر‌های خراسان رضوی انتخاب شده اند که نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام کرده بودند.

روشندل بیان کرد: داوران کودک و نوجوان پس از تماشای فیلم‌ها امتیازات لازم را در سرفصل‌های مورد نظر در جدولی که برای این منظور تهیه شده است، درج کرده و در نهایت امتیازات جمع بندی شده و نتایج کلی به دبیرخانه مرکزی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: فیلم‌ها فقط برای کودکان و نوجوانان و به صورت رایگان در پردیس سینمایی هویزه به نمایش درمی آید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در طول روز‌های برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پردیس سینمایی هویزه، کارگاه‌های آموزش فیلمسازی و نقد و بررسی فیلم‌های نمایش داده شده در بین ۲ نوبت نمایش برگزار شده و از حضور کودکان به همراه منتقدان بهره گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.