سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتهام زنی مجدد عربستان به ایران در سازمان ملل!

سفیر دائم عربستان در سازمان ملل مدعی شد: غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران امنیت منطقه را از بین می‌برد!

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «عبدالله المعلمی» سفیر دائم عربستان در سازمان ملل ادعا کرد: مذاکره و حل مسئله هسته‌ای ایران یک گام مهم در جهت رساندن منطقه به امنیت و ثبات است چراکه ایران با غنی‌سازی اورانیوم به بیش از مقادیر مجاز امنیت کشور‌های خاورمیانه را به خطر می‌اندازد!

او در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: امیدواریم مذاکرات وین بتواند جلوی پیشرفت هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و دست یافتن ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد.

المعلمی در ادامه ادعا کرد: عربستان بر حق هر کشوری برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید و از آن حمایت می‌کند، اما منطقه خاورمیانه باید عاری از سلاح هسته‌ای باشد و جای تاسف دارد که برخی با آن مخالفت می‌کنند.

سفیر عربستان در حالی ایران را متهم به برهم زدن امنیت کشور‌های منطقه می‌کند که نزدیک به هفت سال است به کشور فقیر یمن حمله کرده و فجایع انسانی را رقم زده است. این کشور ادعا می‌کند که خاورمیانه باید عاری از سلاح هسته‌ای باشد در حالیکه رژیم جعلی صهیونیستی با دارا بودن بمب اتم و تهدیداتی که برای کشور‌های این منطقه دارد دائما امنیت و ثبات را برهم می‌زند، اما عربستان واکنشی نسبت به آن ندارد. این سخنان و استاندارد‌های دوگانه از سوی برخی از کشور‌های منطقه فقط برای سیاه‌نمایی درباره ایران و تهدید امنیت آن است.

انتهای‌‎ پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
شما اگر می گویید که موشک بالستیک برای امنیت خطرناک است پس چرا خودتان این همه سلاح می خرید و منطقه را به انبار باروت تبدیل کرده اید؟
شما اگر ادعا دارید که عربستان بر حق هر کشوری برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید و از آن حمایت می‌کند، اما منطقه خاورمیانه باید عاری از سلاح هسته‌ای باشد پس چرا عضو NPT و آژانس نمی شود تا مورد بازرسی قرار گیرید و فعالیت های هسته ای خارج از بازرسی آژانس دارید؟
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
نطقی کن که لااقل خودتت باورش کنی
چه خودتون را مسخره عام و خاص کردید
فکر کنم انرزی هسته ای دو نوع داریم طبق ادعای تو
یکی بی خطر .مختص تمام دینا و
یکی با خطر مختص وطن ما
برو کشک تو بساب
مهدی
۱۹:۱۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
مذاکره چیز خوبیه، ولی امیدوارم که دل بهش نبندید. کار خودتونو با پشتکاری بیشتر ادامه بدید که اثراتش خیلی بیشتر از مذاکره است.