سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در اوز فارس

فرماندار شهرستان اوز مجوز ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی را برای این شهرستان صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی علی پور فرماندار شهرستان اوز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس گفت: سرمایه گذار این طرح مشخص و زیرساخت های لازم برای آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی فراهم شده است.

او بیان کرد: بر اساس برآورد اولیه میزان سرمایه گذاری ارزی طرح  ساخت نیروگاه خورشیدی بالغ بر ۳۰ میلیون یورو پیش بینی شده است.

علی پور یکی از اقدامات ها و  پیش نیازهای مهم توسعه شهرستان تازه تاسیس اوز را ارتقای ادارات و نهادهای مختلف دانست و  تصریح کرد:  تاکنون ۳۶ دستگاه اجرایی اجرایی مختلف در این منطقه مستقر شده اند.

فرماندار شهرستان اوز  یکی از شاخص ها و پارامترهای مهم در توسعه این شهرستان را حضور و مشارکت بالای خیران  این منطقه در ابعاد مختلف برشمرد.

او  ادامه داد: خیران شهرستان اوز تاکنون ۵۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت های لازم برای راه اندازی و ساخت فضاهای فیزیکی یا خرید تجهیزات ادارات کمک کرده اند.

علی پور افزود: با توجه به محدودیت‌های زیست محیطی اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی فعلی شهرستان اوز، برای ایجاد یک شهرک جدید صنعتی نیز موافقت استانی گرفته شده و در حال گرفتن مجوزهای نهایی از نهادهای مرتبط هستیم.

فرماندار شهرستان اوز با اشاره به مشارکت بخش خصوصی برای ساخت مسکن در این شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر ساخت بیش از ۵۰۰ مسکن با قالب های مختلف در حال طراحی است که به زودی عملیات اجرایی ۴۰۰ واحد آن آغاز می شود.

او اظهار کرد: طرح گاز رسانی به بخش بیدشهر یکی از طرح های مهم برای محرومیت زدایی و توسعه خدمات روستایی در شهرستان اوز است و مردم این بخش تا بهمن ماه امسال از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

علی پور گفت: با راه اندازی انجمن خیران راهساز  مشارکت خیران به شکل هدفمندتر و برای رسیدگی به نیازهای اساسی منطقه هزینه می شود.

فرماندار شهرستان اوز  بیان کرد: بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال طرح راهسازی شامل راه اصلی و فرعی و روستایی این شهرستان در حال اجرا است.

او تصریح کرد: در همین زمینه با تشکیل هیات امنای خیران شهرستان اوز رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح ها از سوی خیران تامین می شود.

علی پور ادامه داد: الحاق مسیر سه راهی ارد به اوز و چهاربانده شدن آن که در قالب اجرای طرح ملی مسیر لار به لامرد، دو خطه شدن گردنه کهنه به  اوز و بهسازی مسیر اوز به مرکز استان با اعتباری  بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

شهرستان اوز دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر بوده که در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

هیات وزیران در جلسه چهارشنبه دهم مهرماه ۹۸ با ارتقای ۲ شهرستان و هفت بخش در استان فارس به تحقق خواسته سالیان گذشته اهالی این مناطق پاسخ مثبت دادند

استان فارس پیش از این ۲۹ شهرستان را شامل می‌شد که با افزوده شدن هفت شهرستان جدید،‌ شمار شهرستان‌های آن به ۳۶ شهرستان افزایش یافت تا از این نگاه در کشور رکورددار باشد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.