سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از روش‌های نوین آبیاری، بهترین راهکار مقابله با کم آبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بهترین راهکار مقابله با موضوع کم آبی در خوزستان استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدا رحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان رتبه چهارم کشور در خصوص استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی دارد و بهترین راهکار مقابله با موضوع کم آبی و تنش آبی در استان خوزستان استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است.

او بیان داشت: الگوی کشت یک الگوی و مدل پیشنهادی به کشاورزان است که از سوی کارشناسان ارائه می‌شود و این الگو‌ها بر اساس کشت‌های عرف منطقه تنظیم و کارشناسان تلاش می‌کنند این الگو‌ها را ارائه و ترویج کنند.

علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان نیز در این برنامه گفت: میزان آورد آب استان خوزستان بین ۱۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب متغیر است و  میزان مصرف در استان ۳۲ میلیارد متر مکعب بوده که ۲۴ میلیارد متر مکعب آن در بخش کشاورزی، شرب و صنعت و مابقی در بخش زیست محیطی مصرف می‌شود.

او افزود: بر اساس مدیریت تنش آبی قرار بود در کشت تابستانه ۸۸ هزار هکتار کشت کم مصرف انجام شود، ولی در عمل ۱۶۷ هزار هکتار که ۱۰۰ هکتار آن کشت پر مصرف برنج بوده است، انجام گردید.

صابر علیدادی  معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: خوزستان با تغییر اقلیم روبرو می‌باشد که برای نمونه در سال ۹۸ با یک سیلاب بزرگ روبرومی شود و این در حالی است که در مدت کوتاهی با یک خشکسالی نادر مواجه می‌گردد.

او افزود: در سال ۹۸ سیلاب هفت استان وارد خوزستان شد و سد‌های خوزستان چندین بار با پر و خالی شدن توانست آن را بدون خسارت جانی مدیریت کند و پیش بینی می‌شود طرح کوتاه مدت اتصال آب رودخانه دز به طرح آبرسانی غدیر تا نیمه اول سال آینده انجام شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.