سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهدالرضا در سوگ شاه خراسان غرق در ماتم و عزا است/ خدمت تمام قد خادمان به زائران+ فیلم و تصاویر

مردم ایران اسلامی امروز سوگوار شهادت امام رئوف(ع) هستند و مشهدالرضا یکپارچه در غم جانسوز شهادت شمس‌الشموس سیاه‌پوش و عزادار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عزاداران و سوگواران رضوی از اقصی نقاط کشور و جهان خود را به دارالعُشاق مشهد، حریم ملکوتی امام رضا (ع) رسانده‎اند تا در روز شهادت امام رئوف (ع) به اقامه عزا بپردازند.

حرم رضوی از صبح امروز پیوسته شاهد حضور دسته های عزادار بوده که از میدان‏‌های اطراف حرم به‌سمت بارگاه منور رضوی به حرکت درآمده‌اند تا در صحن و سرای امام مهربانی‎ها عزاداری کنند.

زائران پیاده نیز زینت‌بخش مجالس روضه امام رضا (ع) هستند و در گوشه‎گوشه حرم مشغول عزاداری و سینه‌زنی‌اند؛ همه زائران به حرم غریب الغربا آمده‎اند تا به مولای خود عرض ارادت و دلدادگی کرده و کنار مضجع شریفش آرام بگیرند.

پیاده روی مردم در شهادت امام رضا از محور کوهسرخ به کاشمر

 

 

 

برگزاری عزاداری شهادت امام رضا (ع) با حضور رئیس مجلس در مشهد

در آئین مذهبی امروز که در بنای جامعه الحسین (ع) رزمندگان اسلام برگزار شد جمع کثیری از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

علاوه بر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، مصطفی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و محمد‌صادق معتمدیان استاندار خراسان‌رضوی هم در این مراسم حضور داشتند.

زائران و مجاوران حریم رضوی به سوگ نشسته اند

اختصاص رواق‌های حرم مطهر رضوی برای استراحت زائران

بسیاری از زائرانی که در ایام پایانی ماه صفر از راه دور و نزدیک به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، نیاز به استراحت و تجدید قوای بدنی دارند تا بیشترین بهره معنوی را از این مکان مقدس ببرند، به همین دلیل، در این مدت برخی از رواق‌های حرم مطهر رضوی برای ارائه این خدمت، تا پایان ماه صفر در نظر گرفته شده است.

طی روز‌های سپری شده از دهه آخر صفر، رواق‌های حرم مطهر رضوی از ساعت ٢٢ تا اذان صبح برای استراحت زائرین اختصاص یافته شده و در صورت نیاز بیشتر، از ظرفیت رواق‌های دیگر نیز استفاده خواهد شد.

مردم سوگوار در مسیر رسیدن به میعادگاه عشق

 

واکس زدن کفش‌های زائرین توسط عاشقان امام رضا(ع)

 

ترافیک پرحجم و نیمه سنگین در خروجی‌های مشهد

سرهنگ حسین میش‌مست رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در مسیر مشهد به آزادراه شهید شوشتری، نیشابور و تربت حیدریه، ترافیک نیمه‌سنگین است.

او افزود: هم اکنون یک کاروان ۳۹ هزار نفری زائران پیاده از مسیر تپه سلام و نیز ۶۰۰ نفر نیز در مسیر ملک‌آباد به سمت مشهد در حرکت هستند و تمهیدات ایمنی برای امنیت آن‌ها اندیشیده شده است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به پیش بینی افزایش ترافیک در خروجی‌های مشهد از عصر امروز، ۱۷۰ تیم گشتی پلیس راه تا فردا در طول جاده‌ها در خروجی‌های مشهد در حال گشت‌زنی هستند.

حضور مردم سوگوارشهادت امام رئوف در حرم مطهر رضوی

 

 

مسیر کاروان‌های پیاده در جاده قدیم مشهد باغچه

برگزاری مراسم عزاداری امام رئوف با حضور عشاق ایشان 

خدمت نوجوانان مشهدی به زائران امام رضا(ع)

شهادت نامه خوانی ویژه مراسم روز شهادت امام رضا علیه السلام

برگزاری سوگواره زنان نوغان در منطقه ثامن

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ما نفهمیدیم که کرونا کجاست ما تقریبا دو ساله خودمون رو تو خونه حبس کردیم ،این همه میگن محدودیت سفر کردن واین همه جمعیت،چی بگیم کدوم رو باور کنیم
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
خدا به خیر بگذرونه