سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی یک شبکه پولشویی مرتبط با گروه‌های تروریستی در آلمان

بنابر اعلام پلیس آلمان یک شبکه پولشویی که ضمن حمایت مالی از تروریست‌های سوریه تجارت را برای آن‌ها تسهیل می‌کرد، شناسایی و منحل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، پلیس و نیرو‌های امنیتی آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کردند به منظور مبارزه با سازمان‌های افراطی به ده‌ها خانه، دفتر و مراکز اداری که شبکه گسترده‌ای از پولشویی و نقل و انتقالات غیرمجاز را راه انداخته بودند، حمله و آن‌ها را منحل کردند.

در بیانیه پلیس پس از پایان عملیات آمده است: هدف این شبکه پولشویی کمک، تأمین مالی و تسهیل تجارت برای سازمان‌های افراطی در ترکیه و سوریه بود. همچنین علاوه بر آن سایر اقدامات غیرقانونی توسط این شبکه انجام می‌شد.

دادستان عمومی آلمان در دوسلدورف طی یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز صبح برگزار شد تایید کرد که هدف از این عملیات بدست آوردن منابع اصلی، شواهد و دارایی‌های این شبکه بود که با گروه‌های مشکوک در ترکیه و سوریه سروکار داشت.

بر اساس گزارش روزنامه آلمانی «WDR» این شبکه پولشویی به طور تصادفی پس از آن کشف شد که گشت پلیس آلمان در بزرگراهی در مرکز کشور مبلغ ۳۰۰۰۰۰ یورو را در داخل کیف ورزشی یکی از اعضای این شبکه پیدا کرد. پس از بررسی‌های دقیق سرویس‌های امنیتی این کشور به این نتیجه رسیدند که این وجوه بخشی از کار شبکه پولشویی برای انتقال غیرقانونی وجوه از بانک‌های آلمان است.

مسئولان این پرونده اعلام کردند این شبکه پولشویی بیش از ۱۰۰ میلیون یورو به گروه‌های افراطی در ترکیه و سوریه انتقال داده است.

در گزارشی از روزنامه آلمانی «بیلد» آمده است که وجوه منتقل شده از این شبکه برای تامین مالی تروریسم در سوریه استفاده شده است و اعضای فعال این شبکه بیش از هفتاد نفر هستند که در بیش از یک منطقه از آلمان پخش شده‌اند.

شایان ذکر است که این عملیات دومین عملیات مبارزه با پولشویی در سال جاری میلادی است. زیرا در ماه ژوئن هم پلیس آلمان اعلام کرده بود یک شبکه مالی متشکل از افرادی را که ۶۰۰ حواله نقدی را به صورت غیرقانونی به گروه‌های تروریستی انتقال داده‌اند را شناسایی و دستگیر کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.