سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه آموزش‌های سواد رایانه‌ای به سوادآموزان

در یک سال گذشته ۲۵۰ نفر از سواد آموزان استان کرمانشاه آموزش‌های سواد رایانه‌ای فرا گرفته اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوروزی معاون نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه گفت : طرح آشنایی سواد آموزان ۲۰ تا ۵۰ ساله با مهارت‌های مقدماتی رایانه‌ای یک طرح نوین است که از سه سال گذشته در کشور راه اندازی شده و استان کرمانشاه در این زمینه رتبه نخست را کسب کرده است.

او گفت : با توجه به تاثیر گذاری فناوری‌های رایانه‌ای در زندگی مردم، نهضت سواد اموزی استان کرمانشاه با همکاری بنیاد «ای سی دی ال» استان اجرای طرح آموزش‌های مقدماتی رایانه برای سوادآموزان را در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: هدف از اجرای این طرح کاربردی کردن و تلفیق سواد با مهارت‌های فناورانه است که گسترش مهارت‌های سواد آموزان دوره انتقال (معادل پایه ششم) و کمک به تحقق دولت الکترونیک را به دنبال دارد.

معاون نهضت سواد آموزی استان افزود: در این دوره‌ها علاوه بر آموزش‌های معمول سواد پایه، آشنایی با الفبای زبان انگلیسی، اعداد انگلیسی، ذخیره سازی اطلاعات، کار با اینترنت، کار با تلفن همراه، تبلت و خود پرداز بانک‌ها به سواد آموزان ارائه می‌شود.

نوروزی ادامه داد: این آموزش‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سو استفاده از اطلاعات و حساب‌های شخصی سوادآموزان می‌شود.

او با بیان اینکه در هر دوره ۱۰ درصد جمعیت سوادآموزان استان آموزش‌های مقدماتی رایانه‌ای را فرا می‌گیرند، گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۳۰ سوادآموز فرآیند آموزش مهارت‌های رایانه‌ای را از دی ماه طی می‌کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.