سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار اصفهان:

میدان میوه و تره بار اصفهان مکانیزه می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: فرآیند ورود و خروج بار در میدان میوه و تره بار استان اصفهان برای حذف دلالی و کاهش ضایعات مکانیزه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ضایعات محصولات کشاورزی در میدان‌های میوه و تره بار و واسطه‌گری بین این مراکز تا خرده فروشان آسیب‌های مهم اقتصادی است که با مکانیزه سازی فرآیند‌های ورودی خروجی این معضلات کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ورودی و میزان تقاضای بار در هیچ میدان میوه و تره بار مشخص نیست و به همین دلیل برخی از کالای عرضه شده خریداری نمی‌شود و تبدیل به ضایعات می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: با بررسی میزان تقاضا و تخمین آن، میوه مورد نیاز از مبداء تقاضا و اطلاعات آن نیز با دیگر میدان‌های میوه و تره بار شهرستان‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود تا متناسب با نیاز محصولات از مزارع کشاورزی به میدان وارد و از اضافه بار جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان در تهیه این نرم افزار همکاری می‌کند، خاطرنشان کرد: به‌زودی با فعال شدن این سامانه، تردد‌ها و ورودی و خروجی‌ها کنترل و عرضه و تقاضا مدیریت خواهد شد.

قاضی عسگر یادآورشد: پس از مدیریت ورود و خروج میدان‌های میوه و تره بار، عرضه در مراکز خرده فروشی نیز مدیریت می‌شود تا با کاهش فاصله و حذف واسطه گر‌ها قیمت برای مصرف کننده کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک وضعیت آماری مشخصی از میزان عرضه و تقاضا میدان‌های میوه و تره بار نداریم و نیاز به فعال سازی سامانه مکانیزه احساس می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین طرح ”روستا بازار“ را در مدیریت هزینه‌ها و حمایت از مصرف کننده موثر دانست و گفت: سازمان تعاون روستایی با همکاری دیگر نهاد‌ها مثل دفتر شورا‌ها و امور روستایی استانداری در حال پیگیری و اجرای این طرح هستند که تاکنون ۶ نقطه را در استان اصفهان برای چنین اقدامی آماده کرده اند.

به‌طور متوسط روزانه ۶ هزار تُن میوه و صیفی از سراسر کشور وارد میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.