سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارهزار و ۵۶۲ متقاضی مسکن ملی همدان در انتظار تامین زمین

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن همدان، چهار هزار و ۵۶۲ متقاضی در انتظار تامین زمین هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: در مجموع ۳۲ هزار و ۳۵۸ متقاضی طی پنج مرحله اقدام در طرح مسکن ملی، نام نویسی کردند که نزدیک به ۱۴ هزار تن از آن‌ها متقاضی مسکن در شهر همدان هستند.

او اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید در امسال، واحد‌های مسکونی ۹ هزار و ۱۱۸ متقاضی در استان همدان تعیین تکلیف شود.

حسینی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن زمین‌های محدوده شهر‌ها اختصاص یافته است، عنوان کرد: زمین اجرایی این طرح، در بسیاری از شهر‌های استان تامین شده و در سه شهر همدان، ملایر و تویسرکان در انتظار تصویب زمین‌های الحاقی در طرح جامع شهری هستیم.

او ادامه داد: انتظار داریم برای اجرای این طرح کل اراضی مازاد متعلق به دولت شناسایی و برای تعیین تکلیف به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ابراز داشت: از تعداد کل متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، ۶ هزار و ۳۸۱ متقاضی افتتاح حساب و پنج هزار و ۹۹۰ تن، ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را به حساب واریز کردند.

او با اشاره به اینکه برخی نیز مرحله دوم واریز وجه را نیز انجام داده اند، افزود: برای اجرای این طرح، تاکنون برای ۲ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی زمین اختصاص یافته است.

حسینی اظهار داشت: ۱۴ هزار متقاضی در شهر همدان نام نویسی کرده اند که با پالایش اطلاعات خانوار، از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۶۷ تن تایید نهایی شده اند.

او ادامه داد: از متقاضیان تایید شده، چهار هزار و ۷۲۴ تن افتتاح حساب و تعداد چهار هزار و ۷۲۳ تن وجه اولیه را واریز کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تاکید کرد: برای یک هزار و ۶۴۶ واحد در شهر همدان تخصیص زمین داده شده است و برای چهار هزار ۵۶۲ متقاضی زمین کم داریم.

او اضافه کرد: در برخی از شهر‌های استان زمین به صورت گروهی تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شده است.

حسینی بیان کرد: بر اساس طرح جامع شهری همدان، ۶۸۰ هکتار به این شهر افزوده شود که برای رفع مشکل مسکن باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

این مسئول ادامه داد: طرح مطالعاتی ۶۰ هکتار از این ۶۸۰ هکتار آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کاربری‌های مختلف در آن در نظر گرفته شده است.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.