سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از هشت هزار تن لیموترش ازباغات جنوب سیستان وبلوچستان

بیش از هشت هزار تن لیموترش امسال از سطح ۶۴۸ هکتار از باغات جنوب سیستان وبلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سطح کل باغات لیمو ترش در سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ٢٨٢ هکتار است که ۶۴٨ هکتار آن بارور است.

اردشیر شهرکی افزود: گلدهی لیمو ترش در سیستان و بلوچستان هر ساله در بهمن و برداشت آن نیز از تیرماه آغاز و تا مهر به اتمام می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: لیموی تولیدی استان علاوه‌بر فرآوری خانگی شامل ترشی و آبگیری در منطقه برای مصرف تازه خوری به سایر شهرستان‌های استان نیز ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، چابهار، دشتیاری، قصرقند، نیکشهر، کنارک و ایرانشهر عمده مناطق کشت لیموترش در سیستان و بلوچستان هستند.

شهرکی ادامه داد: در بیش‌از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸ مرکز جهادکشاورزی با ۱۶۶ کارشناس پهنه تولیدی و ترویجی کار ارائه خدمات آموزشی و ترویجی را در سطح استان بر عهده دارند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.