سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با شتاب گرفتن روند واکسیناسیون؛

دانش آموزان با تزریق واکسن، درس جبران زحمت می دهند/ تنوع واکسن های موجود در سبد خراسان جنوبی

این روزها دانش آموزان نیز به گروه های سنی واجد شرایط برای تزریق واکسن کرونا اضافه شده اند و حضور آن ها در مراکز واکسیناسیون چشمگیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی مانند چند روز قبل با سرعت در حال انجام است و هر روز تعداد زیادی از مردم برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

با اینکه دیروز در تقویم رسمی کشور تعطیل رسمی بود، مراکز واکسیناسیون کرونا فعالیت داشتند و مردم نیز برای دریافت واکسن آمده بودند.

فراهم بودن انواع مختلف واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون باعث شده تا افراد واجد شرایط، واکسن انتخابی خود را دریافت کنند و کمبودی در زمینه تعداد واکسن وجود ندارد.

دانش آموزان هم باید به وظیفه خود عمل کنند

یکی از دانش آموزان بیرجندی که قصد تزریق واکسن را داشت گفت: دلم برای مدرسه تنگ شده است و آمده ام تا واکسن بزنم و در وقت حضوری شدن مدارس به کلاس درس بروم.

او افزود: دانش آموزان هم جزو مردم هستند و باید به امر واکسیناسیون کرونا که یک وظیفه عمومی است پایبند باشند و خود را در برابر ویروس کرونا ایمن کنند.

این دانش آموز بیرجندی ضمن اشاره به این نکته که حضوری شدن کلاس‌ها با انجام واکسیناسیون کرونا می‌تواند بازدهی بیشتری نسبت به آموزش‌های مجازی داشته باشد، بیان کرد: به دوستانم نیز در گروه‌های درسی سفارش کرده ام تا واکسن خود را تزریق کنند.

او عنوان کرد: آن گونه که من دیدم مشکلی در تعداد و نوع واکسن کرونا نداریم و هر فردی می‌تواند واکسن مورد نظر خود را انتخاب کند تا تزریق انجام شود.

این دانش آموز ادامه داد: نوجوانان ما این نکته را در نظر بگیرند که تزریق واکسن کرونا می‌تواند گامی بزرگ در جهت ریشه کن کردن کرونا باشد و ثمرات دیگری هم خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: خیلی از دانش آموزان پدر و مادر پرستار یا پزشک دارند و آن‌ها باید به سایر دوستان خود گوشزد کنند که در زمان شیوع کرونا، پرستاران و پزشکان چقدر سختی کشیده اند تا بیماری را مهار کنند و حالا وظیفه ماست که با واکسن زدن، زحمات آن‌ها را جبران کنیم.

این دانش آموز گفت: از این مسئله هم نباید غافل باشیم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار تزریق واکسن، نابودی کرونا را تضمین می‌کند.

موجود بودن انواع واکسن ها در خراسان جنوبی

پس از گفتگو با این دانش آموز بیرجندی، به سراغ تزریق کنندگان واکسن رفتیم تا از موجودی واکسن‌ها و انواع آن‌ها مطلع شویم.

یکی از مسئولین مرکز واکسیناسیون گفت: در این مرکز واکسن‌های سینوفارم و برکت موجود است و مشکلی در تعداد آن‌ها وجود ندارد.

او افزود: در سایر مراکز که اخبار آن‌ها به ما رسیده است، واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک نیز موجود است و مردم هر کدام از واکسن‌ها را که بخواهند، می‌توانند انتخاب کنند تا تزریق برای آن‌ها صورت گیرد.

این مسئول مرکز واکسیناسیون تصریح کرد: استقبال مردم و علی الخصوص دانش آموزان که خود را برای حضور در کلاس‌های درس آماده می‌کنند از واکسن‌های کرونا خوب بوده و روند واکسیناسیون با قدرت ادامه دارد.

شناسایی ۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا 

اما ادامه دار بودن روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی باعث شده تا آمارهای کرونایی استان نیز روند کاهشی به خود بگیرد.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۲۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۸ بیمار جدید شامل ۱۵ بستری و ۴۳ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: در حال حاضر ۱۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۳ نفر از آن ها کرونا مثبت اند.

او ادامه داد: تاکنون ۳۰ هزار و ۴۶۶ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

همچنین ۴۰۸ هزار و ۷۵ نفر تاکنون دُز اول واکسن و ۱۹۴ هزار و ۲۳۱ نفر دُز دوم واکسن کرونا را در استان تزریق کرده اند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.