سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاس های درس در مدارس کم جمعیت گچساران حضوری است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گچساران گفت: کلاس‌های درس با جمعیت کمتر از ۱۵ دانش‌آموز در مدارس روستایی شهرستان حضوری دایر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هوشنگ علیزاده معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش گچساران گفت: تاکنون ۱۵۵ مجوز حضوری برای مدارس روستایی کمتر از ۱۵ تن و پایه اول ابتدایی گچساران صادر شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی گچساران، فعالیت برخی از مدرسه‌ها همچنان غیرحضوری بوده اظهار داشت: فعالیت حضوری کلاس‌های درس نیازمند مجوز ستاد کرونای شهرستان است .

او بیان کرد: مدارسی که از دسترسی به فضای مجازی و یا سایر روش‌های آموزش برای آن ها امکان پذیر نیست می‌توانند با مجوز ستاد مدیریت کرونای شهرستان، کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنند.

علیزاده افزود: امسال بیش از ۲۴ هزار دانش آموز در این شهرستان راهی خانه علم و معرفت شدند که از این تعداد ۲ هزار تن کلاس اولی هستند.

معاون آموزش متوسطه  آموزش و پرورش گچساران گفت: قبل از بازگشایی مدارس این شهرستان با سه هزارو ۶۰۰ ساعت کمبود معلم مواجه بود که بخشی از کمبودها با معلمان حق التدریس، معلم های آزمونی ماده ۲۸ و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، نیروهای انتقالی به شهرستان و با دادن ساعت اضافه ‌کار به معلمان شاغل برطرف شده است.

او افزود: مقطع ابتدایی این شهرستان با کمبود ۶۰ معلم در سال تحصیلی جدید مواجه است که با پیگیری های انجام شده این مشکل برطرف شد.

علیزاده ابراز کرد: ۲ هزارو ۱۰۰ معلم در مقاطع  مختلف در تحصیلی جدید به علم آموزی  مشغول شدند که تاکنون به  بیش از ۹۸ درصد از آنها  معادل ۲ هزارو ۷۰ تن واکسن دوز اول تزریق شده است.

او بیان اینکه تزریق دوز دوم واکسن کرونا برخی از فرهنگیان هم اکنون در دست اجراست گفت: تاکنون به  ۹۴ درصد از فرهنگیان معادل هزارو ۹۸۰ تن واکسن دوز دوم تزریق شده است.

علیزاده افزود: ۱۱ هزارو ۳۸۷ دانش آموز در مقاطع سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در مدارس این شهرستان مشغول به علم آموزی هستند که تاکنون به ۳۶ درصد آن ها معادل چهار هزارو ۱۹۰ تن واکسن کرونا تزریق شده است.

شهرستان گچساران با ۱۵۶ هزار تن جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.