سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار و ۸۳۸ واحد مسکن نیازمندان در خراسان جنوبی ساخته شد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از سهمیه ۶ هزار واحدی مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد تاکنون هزار و ۸۳۸ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح مسکن اقشار کم درآمد تاکنون سهمیه ۶ هزار واحد در شهرستان‌های استان توزیع و تسهیلات برای آن‌ها در نظر گرفته شده و هزار و ۸۳۸ واحد نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: برای ۶ هزار متقاضی معرفی به بانک، پرونده تشکیل شده و عقد قرارداد نیز صورت گرفته است.

آسمانی‌مقدم با اشاره به اینکه تاکنون فونداسیون پنج هزار و ۸۲۰ واحد اجرا شده است بیان کرد: برای چهار هزار و ۹۵۱ واحد اجرای اسکلت، چهار هزار و ۵۰۴ واحد اجرای سقف و سه هزار و ۶۰۴ واحد اتمام سفت‌کاری انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافته است گفت: واحد‌های باقیمانده در طرح مسکن اقشار کم‌درآمد که هنوز موفق به عقد قرارداد با بانک نشده‌اند می‌توانند از شرایط جدید تسهیلاتی استفاده کنند.

او ادامه داد: یکی از شرایط ساخت واحد‌های مسکن اقشار کم‌درآمد شهری، داشتن زمین از سوی متقاضی است؛ همچنین داشتن واحد مسکونی غیرمقاوم که بتوان تخریب کرد نیز به عنوان جایگزین زمین قابل قبول بوده یا در جوار واحد غیرمقاوم اگر شهرداری پروانه صادر کند، امکان ساخت این واحد‌ها وجود دارد.

آسمانی‌مقدم تصریح کرد: همچنین با رعایت مقررات ملی ساختمان افراد واجد شرایط می‌توانند روی طبقات ساخته شده سایر اعضای خانواده این واحد‌ها را بنا کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی عنوان کرد: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار خانوار در هر نقطه از شهر امکان ساخت این خانه‌ها وجود دارد، اما در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت باید متقاضی واحد مد نظر را در مناطق حاشیه شهر‌ها از جمله روستا‌های اقماری بسازد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.