سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد پایگاه تخصصی مطالعات هنر و اصفهان پژوهی در اصفهان

مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان‌شناسی از راه اندازی پایگاه تخصصی "مطالعات هنر" و "اصفهان پژوهی" در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مریم اثنی عشری مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان‌شناسی با اشاره به فراهم شدن ۵۰ درصد از پایگاه تخصصی "مطالعات هنر"، گفت: تا دو ماه آینده این پایگاه تکمیل و آماده بهره‌برداری می شود.

وی گفت: اکنون برخی کتاب‌های الکترونیکی معماری و هزار مقاله کاربردی با موضوع هنر به‌صورت فایل در این پایگاه بارگذاری شده است و قرار است در این زمینه نزدیک به ۲ هزار مقاله جمع‌آوری، فهرست و بارگذاری شود.

مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان‌شناسی در ادامه به پیشرفت ۳۰ درصدی پایگاه مطالعات "اصفهان پژوهی"، افزود: مقالات تخصصی و کاربردی با موضوع اصفهان در این پایگاه بارگذاری می‌شود.

اثنی عشری بیان کرد: کتابخانه هنر یکی از کتابخانه‌های تخصصی شهر اصفهان است که در دو بخش تخصصی هنر و اصفهان‌شناسی منابع مختلفی دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۴ هزار کتاب با موضوع اصفهان و ۸ هزار کتاب با موضوع هنر‌های مختلف ازجمله معماری، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، فرش، صنایع‌دستی، موسیقی و سینما در این کتابخانه وجود دارد.

مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان‌شناسی البته یادآور شد: کتابخانه‌های تخصصی سینما و موسیقی نیز در اصفهان فعالیت دارند، ولی کتب و منابع غنی و کاربردی از این دو هنر در کتابخانه تخصصی هنر نیز وجود دارد.

وی درباره نحوه استفاده از کتب این کتابخانه گفت: همه اعضای طرح جامع امانت کتابخانه‌ای می‌توانند از منابع این کتابخانه تخصصی استفاده کنند ولی استفاده از سالن مطالعه عمومی کتابخانه مختص افراد کارشناسی ارشد و دکترا و دانشجویان رشته‌های مختلف هنری است.

اثنی عشری خاطرنشان کرد: دو سالن پژوهشی نیز با میز‌هایی برای مطالعات و پژوهش‌های گروهی در این کتابخانه فعال است که به‌صورت ساعتی و اجاره‌ای در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: طرح‌های مختلف معرفی کتاب درزمینهٔ  شاخص هنری به‌صورت مداوم در این کتابخانه برگزار می‌شود و در حال حاضر نیز این کتابخانه در امور پژوهشی با انجمن فرش همکاری دارد.

مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان‌شناسی با اشاره به اینکه این کتابخانه از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است عنوان کرد: کتب و منابع جدیدی با نزدیک به ۵۰ میلیون تومان اعتبار در حال اضافه شدن به کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان‌شناسی است.

کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان‌شناسی در خیابان استانداری اصفهان روبه روی موزه هنر‌های معاصر و پشت کاخ عالی‌قاپو در مجموعه‌ای به نام شیخ بهایی مستقر است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.