سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزیابی خسارت‌های زلزله کوهرنگ با حضور ۴۰ گروه آغاز شد

فرماندار شهرستان کوهرنگ از آغاز ارزیابی‌های مربوط به خسارت زلزله روز دوشنبه این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۰ گروه در بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی خسارت‌ها هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ در راستای ارزیابی خسارت‌های وارده بر خانه‌های شهری و روستایی هشت گروه از بنیاد مسکن در شهرستان فعال شده است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص خسارت‌های وارده بر بخش‌های کشاورزی، دامپروری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، تاسیسات آب، ترک‌خوردگی برخی دستگاه‌های اداری و اماکن عمومی و پایه‌های برق نیز گروههایی در حال ارزیابی هستند.

زمانپور با بیان اینکه ارائه خدماتی نظیر آب، برق و گاز در منطقه برقرار است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اظهار داشت: تنها آب شرب روستای مورز قطع است که کارشناسان در حال رفع مشکل هستند.

فرماندار کوهرنگ بیشترین خسارت‌های وارده شده در شهرستان را مربوط به خانه‌های روستایی و شهری دانست و گفت: بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خانه‌های مسکونی دچار خسارت شده اما هیچ یک به طور کامل آوار نشده و امکان سکونت در خانه‌ها وجود دارد.

زمانپور با بیان اینکه زلزله کوهرنگ خسارت جانی در پی نداشت، خاطر نشان کرد: تنها مواردی از تلفات احشام در منطقه به سبب پرتاب از کوه و ریزش آوار در استطبل‌ها گزارش شده که آمار دقیقی از آن در دست نیست.

وی خاطر نشان کرد: جمع‌بندی و اعلام ارزیابی خسارت‌ها بین ۷۲ ساعت تا یک هفته به طول می‌انجامد و پس از آن آمار دقیقی از میزان خسارت‌های وارد شده می‌توان ارائه داد.


بیشتر بخوانید


بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال و بختیاری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیکترین مراکز استانها به محل وقوع این زلزله شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

این زلزله خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت و تنها منجر به مصدومیت ۱۲ نفر از اهالی منطقه شد که ۱۰ نفر از این مصدومان ترخیص شده و مشکلی ندارند و ۲ تن از مصدومان در بیمارستان بستری هستند.

 

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ان شاالله که خدای مهربان گره از مشکل همه عالم باز کنه
ان شالله که هرچه خیر دنیا و آخرته به همه بده
و هرچه شر دنیا و آخرته از همه عالم دور کنه
Ss
۲۰:۲۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
به داد مردم برسین
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
باید تحقیق کنیم .کشورهایی که مشکل زلزله دارند
چه راه حلی اندیشه اند
شاید بهتر باشد از خانه های چوبی بجای خانه سیمانی استفاده بشه
بعد ز تحقیق .برایشان خانه ساخته بشه
تا خسارت کمتر بشه