سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۱ باب کتابخانه مشارکتی در خراسان جنوبی

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۱ باب کتابخانه مشارکتی در استان خبر داد.

نارمنجی رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برای تأمین منابع کتابخانه‌های مشارکتی، کتابخانه‌های عمومیِ نهادی همکاری می‌کنند، اما تهیه ساختمان و نیروی انسانی بر عهده اشخاص حقیقی یا حقوقی است که تصمیم به بازگشایی کتابخانه مشارکتی دارند.

او با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومیِ نهادی زیر مجموعه کتابخانه‌های کشور فعالیت می‌کنند افزود: مجوز فعالیت کتابخانه‌های مشارکتی از طرف کتابخانه‌های عمومیِ نهادی صادر می‌شود.

نارمنجی اظهار کرد: کتابخانه‌های مشارکتی بیشتر در مکان‌هایی مانند زندان، میراث فرهنگی، کمیته امداد و حفظ آثار که جامعه هدف دارند و اصلاح آن جامعه بسیار مهم است تأسیس می‌شوند.

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۸۱ باب کتابخانه در سطح استان فعال هستند که از این تعداد ۷۰ باب نهادی و ۱۱ باب کتابخانه مشارکتی هستند.

او با اشاره به اینکه تا قبل از شیوع کرونا ۵۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بوده اند ادامه داد: با شیوع کرونا این تعداد به ۱۹ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

نارمنجی بیان کرد: هم اکنون سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها در شهر‌های با وضعیت زرد رنگ با ۴۰ درصد جمعیت و در شهر‌های نارنجی با ۳۰ درصد ظرفیت باز هستند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.