سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با موضوع تالاب پریشان

جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با موضوع تخصصی معیشت‌های پشتیبان تالاب پریشان و ترویج روش‌های اصلاح الگوی مصرف در حوزه‌های محیط‌ زیست برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تیم انجمن میراث پریشان کازرون متشکل از ۵ نفر از اعضا با شرکت در این جشنواره و ارائه طرح توانمندسازی جامعه محلی تالاب پریشان در صنعت و پرورش اسب به عنوان یک معیشت مکمل و جایگزین کشاورزی از سوی محمد جواد سیاح‌پور دبیر انجمن، موفق به کسب مقام اول شد.

محمد جواد سیاح‌ پور دبیر انجمن جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با موضوع تخصصی معیشت‌های پشتیبان تالاب پریشان با اشاره به اینکه در حال حاضر پریشان در وضعیت مناسبی قرار ندارد و منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان با تهدید‌های جدی رو به رو است انتظار می رود با مشارکت مردم دوستدار منطقه بتوانیم یک نمونه موفق الگوی مشارکت مردم در حفاظت اکوسیستم را در منطقه رقم بزنیم.

او بیان کرد: تعداد طرح و ایده‌های ارسالی به این بخش از جشنواره ۳۰ طرح بود، که دو طرح گلیم بافی از مواد صد در صد بازیافتی با رویکرد اشتغال بانوان روستایی و معیشت پایدار در روستا‌های حاشیه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه از خدیجه سعیدپور و کاربرد میوه گیاه قره داغ در محصولات غذایی برای رونق اقتصادی و اکوسیستم پایدار از محمود کلنگری نیز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.