سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ده هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کمیته امداد

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: به مناسبت رحلت خاتم انبیاء حضرت محمد (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ده هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کمیته امداد توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: مردم با وجودی که خود گرفتار معیشت بودند، اما همچون دوران هشت سال دفاع مقدس کار آمدند و هرچقدر در توان داشتند به هم نوعان و هموطنان خود کمک کردند.

او گفت: مقام معظم رهبری با شروع این بحران خواستار راه اندازی پویش "مواسات و همدلی" و کمک‌های مومنانه در راستای کمک به نیازمندان جامعه شدند که از سوی مردم با استقبال بی نظیر مواجهه شد.

ریحانی افزود: از زمان راه اندازی پویش" مواسات و همدلی" و یا " کمک‌های مومنانه" در قالب مناسبت‌های مختلف در قرارگاه امام حسن (ع) که شامل نهاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کمیته امداد و سپاه می‌شود فقط ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شده و این فارغ از آمار کمک‌های معیشتی سایر نهادها، مردم و مراکز نیکوکاری و حتی طبخ غذا گرم در آشپزخانه‌ها است.تا زمانی این فرهنگ زیبا کمک رسانی و همدلی و اعتقادات که ریشه در فرهنگ دفاع مقدس ما دارد در بین ملت ما باشد، کشور ما به خاطر این فرهنگ زیبا و ریشه دار قدرتمند و توانمند است و برای همین هم است که تحریم و تهدید علیه ما اثری ندارد.

کمیته امداد یکی از شاهکار‌ها و فتح الفتوحات حضرت امام (ره) است

ریحانی گفت: بسیاری از کار‌ها حضرت امام راحل (ره) فتح الفتوح بود و یکی از مهم‌ترین آن‌ها تشکیل کمیته امداد حضرت امام (ره) بود که رسیدگی و سرپرستی خانوار‌های بی سرپرست را برعهده گرفت و اگر این نهاد نبود بسیار از خانواده‌های ضعیف و بی سرپرست به کجا اتکا می‌کردند، اما الان کمیته امداد به داد آن‌ها رسیده و برای آن‌ها سرپرست و پناه شده است.

 ریحانی افزود: امروزه بسیار از کشور‌ها این الگوی ایران اسلامی را یعنی تشکیل کمیته امداد را برای سرپرستی خانوار‌های بی سرپست خود به کار برده است و به عنوان یک مدل و الگو موفق به آن نگاه می‌کنند.

صلح امام حسن (ع) مقدمه‌ای برای قیام عاشورا بود

این فرمانده سپاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره شهادت امام حسن مجتبی (ع) این امام بزرگ را مظلوم‌ترین امامان اهل بیت دانست و گفت: بسیاری صلح امام حسن (ع) را با معاویه به معنی سازش با دشمن تفسیر کردند و بر آن امام (ع) در زمان حیات خرده گرفتند و مورد اذیت و آزار‌ها قرار دادند جوری که نگذاشتند او را در حریم حضرت محمد (ص) خاک بسپارند، اما همان صلح مقدمه‌ای برای قیام جهانی حضرت ابا عبدالله الحسین شد.

سردار ریحانی در ادامه به سجایا و صفات بخشندگی و کریمانه حضرت امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: مردم بزرگ و سرافراز ایران اسلامی این خصلت مهم کمک به هم نوع و مظلوم و فقرا را با تاسی از این امام (ع) در فرهنگ خود نهادینه کردند و نمونه آن این همه کمک‌های معیشتی است که بسیار زیبا و لذت بخش است. بسته‌های معیشتی کمیته امداد شامل کیسه‌های برنج، چای، روغن، مرغ، ماکارانی و شکر است.

از ۲ میلیون نفر جمعیت استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۴ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد است.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.