سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رأی الیوم:

ملت الجزایر، توطئه مکرون و رژیم صهیونیستی را بی پاسخ نمی‌گذارند

سردبیر روزنامه رأی الیوم نوشت ملت الجزایر به سبب حمایت از آرمان فلسطین، توطئه رئیس جمهور فرانسه و رژیم صهیونیستی علیه آنان را ناکام خواهند گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رأی الیوم با اعلام جنگ خواندن اظهارات فرانسه علیه ملت الجزایر تاکید کرد حکومت و ملت الجزایر به سبب حمایت از آرمان به حق فلسطین، هدف توطئه رئیس جمهور فرانسه و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، اما این ملت متحد با حمایت از حکومت و ارتش خود این توطئه را ناکام خواهند گذاشت.

عبد الباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که در آن وجود ملت الجزایر را تا پیش از اشغال این کشور در سال ۱۸۳۰ انکار و از رئیس جمهور، نظام و ارتش الجزایر انتقاد کرد، به منزله «اعلام جنگ» علیه الجزائر در چارچوب توطئه آمریکا و اسرائیل است؛ توطئه‌ای که مانند رویداد‌های سوریه، لیبی و عراق درصدد به زانو درآوردن این کشور و تجزیه آن است.

وی گفت: نمی‌خواهیم این اظهارات مکرون را تکرار کنیم؛ اما در تکرار روایت مواضع نژادپرستانه مکرون علیه اسلام، مسلمانان و عرب‌ها شک و تردید نخواهیم کرد؛ به ویژه که آن‌ها را ترورسیم خواند و از انتشار تصاویر کاریکاتوری در اهانت به پیامبر اکرم (ص) به بهانه آزادی بیان حمایت کرد.

مکرون کیست که حتی تهدید به نگاشتن دوباره تاریخ الجزایر به زبان‌های عربی و آمازیغی می‌کند و به دنبال فاش کردن چه حقایقی است؟ آیا می‌خواهد تاریخ شرافتمندانه الجزایر در مقاومت کردن در برابر استعمارگران و شهادت بیش از پنج میلیون نیروی مقاوم را به خاک بسپارد؟ یا می‌خواهد ادعا‌های صهیونیستی را علیه الجزایر به کار گیرد؟ ادعا‌هایی بر این اساس که پیش از اشغالگری فرانسه، الجزایر سرزمین بدون ملت یا امت با هویت متمدن اسلامی بود.

مکرون نمی‌خواهد الجزایر قدرتمند باشد

عطوان افزود: مشکل فرانسه، مکرون و بیشتر مسئولان استعمارگرای نژادپرست غرب، ارتش‌های عربی و اسلامی است و این موضوع، انحلال ارتش عراق، گرفتار کردن ارتش سوریه در جنگ فرسایشی برای بیش از ده سال، از بین بردن ارتش لیبی و سوق دادن ارتش مصر به جنگ علیه اتیوپی از طریق دام سد النهضه را توضیح می‌دهد.

مکرون با تحریک اسرائیل، نمی‌خواهد ارتش و حکومت الجزایر قدرتمند باشند، آن هم در حالی که این کشور عوامل قدرت را در اختیار دارد. کشوری که نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و مملو از ثروت‌های نفتی، گازی و معادن است. الجزایر ملتی دارد که با روحیه بالای ملی گرایی، اسلامی و عربی متحد هستند و از آرمانِ به حق فلسطین حمایت و در برابر نفوذ صهیونیست‌ها به قاره آفریقا مقاومت می‌کنند.

این مسائل علل واقعی حمله مکرون علیه الجزایر است و قطعا اشغالگران اسرائیلی و دوستان قدیمی و جدید عرب آن از وی حمایت خواهند کرد. البته مقصود ما دولت‌ها است؛ نه ملت ها.

الجزایر با در اختیار داشتن زیردریایی‌های مدرن، سامانه‌های موشکی «اس ۴۰۰» روسیه، ارتش قدرتمند، حمایت از فلسطین و حضور ثابت در محور مقاومت، محور توطئه به ریاست اسرائیل را دچار ترس و وحشت کرده است و می‌کند.


بیشتر بخوانید:


فرانسه به دنبال فشار بر الجزایر و به زانو در آوردن آن در برابر اهداف نژادپرستانه خود است

عطوان افزود: مکرون که از کاهش صدور ویزا برای ملت و مسئولان الجزایری به عنوان ابزاری برای اعمال فشار علیه حکومت الجزایر استفاده کرد تا الجزایر را به پذیرفتن صد‌ها هزار نفر از شهروندان الجزایری از فرانسه وادار کند، در چارچوب مسائل نژادپرستانه علیه آن‌ها به عنوان افراد عرب و مسلمان، می‌خواهد حکومت و ملت الجزایر را هدف قرار دهد و آن‌ها را به زانو درآورد.

در فرهنگ مکرون الجزایریِ شایسته یا آن الجزایری خائنی است که با فرانسه استعمارگر همکاری کرد و در کنار نیرو‌های فرانسه علیه انقلاب کشورش جنگید یا آن الجزایری است که در توطئه جدایی طلبانه برای تجزیه الجزایر حضور داشت. به همین سبب است که مکرون با گرمی در جشنی بزرگ در کاخ الیزه، از این افراد استقبال و آن‌ها را تکریم کرد.

عطوان در ادامه نوشت: الجزایر عظیم در برابر این توطئه تسلیم نخواهد شد و در قبال این حملات توهین آمیز سکوت نخواهد کرد. شاید فراخواندن سفیر الجزایر در پاریس، بستن حریم هوایی این کشور در برابر هواپیما‌های نظامی فرانسه و لغو پیمان در این زمینه، آغازی برای این کار باشد و چه بسا در روز‌های آینده اتفاق‌های غافلگیرکننده مهمی روی دهد.

توطئه فرانسه و اسرائیل علیه الجزایر بی پاسخ نخواهد ماند

این توطئه فرانسه و اسرائیل علیه الجزایر بی پاسخ نخواهد ماند و مانند توطئه‌های مشابه در عراق، سوریه شکست خواهد خورد. شهروندان الجزایری که از میراثی اصیل با مقاومت شرافتمندانه در برابر استعمار فرانسه برخوردار هستند، برای شکست این توطئه، متحدانه از حکومت و ارتش خود حمایت خواهند کرد و همان طور که بار نخست فرانسه را شکست دادند و اشغالگران فرانسوی را بیرون راندند، بار دیگر نیز این کار را انجام خواهند داد.

هویت شرافتمندانه الجزایر در معرض آزمون است و این نوع حملات نباید بدون پاسخ قاطعانه بماند. به اذن خداوند الجزایر به شکل قاطعانه به این حملات پاسخ خواهد داد. همگی به این ملت اصیل و میراث مقاومت شرافتمندانه آن اعتماد داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.