سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر چین در کابل حضور نظامیان چینی در بگرام را تکذیب کرد

سفیر چین در کابل تاکید کرد که نظامیان این کشور در پایگاه بگرام حضور ندارند و این موضوع یک شایعه است.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ یو، سفیر چین در کابل حضور نظامیان این کشور در پایگاه بگرام را تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.

وانگ یو در توئیتی نوشت: کسانی که شایعاتی مبنی بر حضور نیروهای چینی در پایگاه هوایی بگرام را ساختند، هدف مخفی خود را دارند.

پس از آنکه تصاویری از فعال‌شدن نورافکن های پایگاه بگرام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، برخی ساکنان محل ادعا کردند که هواپیماهای نظامی ناشناس در بگرام فرود آمده‌اند که احتمالا از ارتش چین هستند.

در این راستا روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز در گزارشی به نقل از منابعی نوشت که این هواپیماها چینی است، زیرا تصور نمی‌شود که طالبان دارای تخصص لازم برای تامین نیروگاه یا نگهداری و پرواز چندین هواپیمای نظامی باشند.

ادعای حضور نظامیان چینی در حالی مطرح می‌شود که یون سان، مدیر برنامه چین در اندیشکده مرکز استیمسون گفته بود که چین به دنبال پایان اشغال پایگاه بگرام از سوی آمریکا، علاقه زیادی به حضور در این پایگاه هوایی دارد.

نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در ماه جولای پایگاه بگرام را شبانه رها کردند. این پایگاه، بزرگ ترین پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.