سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری ۱۰۰ پرونده حوزه وقف چهارمحال و بختیاری در محاکم قضایی

۱۰۰ پرونده حوزه وقف استان چهارمحال و بختیاری در محاکم قضایی به دلیل پرداخت نکردن اجاره بها و یا دخل و تصرف در موقوفات در دست پیگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ پرونده حوزه وقف استان در محاکم قضایی به دلیل پرداخت نکردن اجاره بها و یا دخل و تصرف در موقوفات در محاکم قضایی در دست پیگیری است.

او با اشاره به ضرورت سنددار کردن موقوفات و رقبه‌ها گفت:برای کاهش تعرض و دست‌اندازی به موقوفات،۷۰ درصد رقبه موقوفات استان سنددار شدند.

حجت‌الاسلام امیری افزود: هم اکنون هزار و ۷۰۰ موقوفه با سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۴۱ رقبه سنددار شده‌اند.

او اظهار داشت: در ۲ سال گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی وقفی حوزه کشاورزی استان از دست متصرفان خارج و به اوقاف و امور خیریه استان واگذار شده تا این اراضی برای کشاورزی، در اختیار مردم قرار داده شود.

 حجت‌الاسلام امیری با تاکید بر اینکه برخی موقوفات حق یتیم و یا افراد نیازمند واقعی و بیماران است، گفت: پرداخت اجاره و به روز رسانی اجاره بها و هزینه کردن درست اجاره دریافتی در راستای نیت وقف در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان قراردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی در استان نباید مورد غفلت و کم لطفی قرار گیرد، گفت: هم اکنون ۱۰۱ امامزاده در استان ثبت شده که از این ظرفیت می‌توان برای توسعه گردشگری مذهبی و توسعه اقتصاد استان استفاده کرد.

او اظهار داشت:هم‌اکنون برای توسعه گردشگری مذهبی در استان، بقاع متبرکه زیرساخت‌های اولیه را ندارند.

حجت‌الاسلام امیری، به فعال شدن مراکز افق در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح خادمان افتخاری و شبکه خادمان افتخاری نیز در استان راه‌اندازی شده است.

اوبا اشاره به اینکه از ۲ سال گذشته اجرای وقف مشارکتی حضرت زهرا (س) در استان آغاز شد، گفت: تاکنون وقف خاص با نیت حضرت زهرا (س) در استان وجود نداشت و این وقف مشارکتی با هدف تامین درآمد برای برنامه‌های مختلف در خصوص برگزاری مراسم شهادت و ولادت حضرت زهرا (س)، اعزام مبلغ برای تبیین سیره فاطمی، ترویج فرهنگ فاطمی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.