سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم اختتامیه هفته گردشگری در شیراز

مراسم اختتامیه هفته گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی شیراز با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در مراسم اختتامیه هفته گردشگری در شیراز گفت: تنوع بخشی به محصولات گردشگری جدی گرفته نشده که باید اقدامات راهبردی مناسبی انجام شود تا تحولات مهمی در گردشگری رقم بخورد.

او بیان کرد: همکاری با کارخانه نوآوری با رویکرد بازاریابی و فروش در حال اتفاق است که به‌زودی از ظرفیت‌های جوانان خلاق در این زمینه استفاده می شود.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به وجود بسته‌های گردشگری درون استانی، تصریح کرد: در دوران کرونا می‌توانیم با تقویت گردشگری درون استانی به  توسعه گردشگری توجه بیشتری داشته باشیم.

سید علی‌ نقی طبیب لقمانی، معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز ادامه داد: مبانی فکری استان فارس در صنعت گردشگری غنی و پویا است و اگر در هر موضوعی که ورود کنیم و ندانیم در چه شرایطی قرار داریم رسیدن به وضع مطلوب به‌ درستی ترسیم نمی‌شود.

او  افزود: در فروردین ۹۸ و سیل دروازه قرآن که به سیل مهربانی معروف شد، هتل‌ها و اماکن اقامتی شیراز درب را باز گذاشتند تا آماده ارائه به آسیب پذیران باشند.

همچنین سید حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران و هتل آپارتمان‌های استان فارس با اشاره به شعار امسال روز و هفته گردشگری گردشگری برای رشد فراگیر  اضافه کرد: انتظار می رود بتوانیم ضرر‌هایی که در این دو سال متحمل شده‌ایم را جبران کنیم و در کشور خود با تعامل دولت جدید و وزیر جدید میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آینده جدیدی را رقم بزنیم و روند خوبی در آینده داشته باشیم.

محمد قاسمی مدیر کل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور  اظهار کرد: در استان فارس ضرورت همبستگی و وحدت در گردشگری به نحو احسن دنبال شده که اگر این صنعت و تمامی بخش‌ها باهم کار کنند به نتایج مطلوبی می رسند.

او گفت: موضوع گردشگری امروز نسبت به گذشته متفاوت است و در معرفی جاذبه‌های گردشگری نباید تنها به مؤلفه‌هایی مانند مناطقی که دارای آثار باستانی و تاریخی هستند بسنده کرد و باید با حفظ مسیر‌های کلاسیک به دنبال رویکرد‌هایی جدیدی باشیم.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.