سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی مدارس از آبان ماه

همه مدارس از آبان ماه به تدریج بازگشایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه کتاب‌های درسی توزیع و آموزش مجازی در شبکه شاد نیز آغاز شده است، گفت: مدارس روستایی و عشایری استان با کلاس زیر ۱۵ نفر با رعایت همه شیوه نامه به‌صورت حضوری برگزار شد و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مدارس شهری نیز یک روز در هفته کلاس حضوری دارند.

او افزود: بقیه مدارس نیز به تدریج از آبان ماه بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: در بخشنامه بازگشایی مدارس از همه مدیران مدارس خواسته شده است به سامانه مراجعه و چک‌لیست بهداشتی را تکمیل کنند تا بازگشایی تدریجی برابر اطلاعات این سامانه آغاز شود.

سعدی پور گفت: ۷۵۶ مدرسه ابتدایی، ۵۱۰ مدرسه متوسطه اول، ۱۹۱ مدرسه در مقطع متوسطه دوم و ۱۴۶ مدرسه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا دیروز وارد این سامانه شدند که از این تعداد ۷۳۸ مدرسه خدمات آموزش حضوری یا ترکیبی و خدمات غیرحضوری کامل دارند.

او افزود: در مجموع تا این لحظه ۱۶۰۳ مدرسه ثبت سامانه شدند و با تکمیل این ثبت در آبان طرح آموزش تدریجی آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: مدارس زیر ۳۰ نفر آموزش حضوری را سه روز در هفته خواهند داشت و همین فرایند ادامه خواهد داشت تا جایی که مدارس ۳۰۰ نفر و بالای ۳۰۰ نفر نیز از آبان و نیمه آبان به سمت آموزش حضوری خواهند رفت.

سعدی پور در خصوص ساعات درسی نیز گفت: در آموزش حضوری برای اول تا سوم ابتدایی، کلاس‌ها ۴۵ دقیقه‌ای و پایه‌های بالاتر ۶۰ دقیقه خواهد بود، اما شورای مدرسه با در نظر گرفتن شرایط می‌تواند تصمیم مستقل بگیرد.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.