سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعه ۷۶ هزار مازندرانی برای اهدای خون

۷۶ هزار مازندرانی برای اهدای خون در شش ماهه نخست امسال به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران از مراجعه ۷۶ هزارو ۴۵۵ نفر جهت اهدای خون در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰ هزار و ۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او با بیان اینکه ۳۸ هزارو ۵۴۶ واحد خون اهدایی مربوط به اهداکنندگان مستمر در سراسر استان بود، افزود: ۶ هزارو ۸۵۸ نفر نیز اهداکنندگان باراولی و ۱۷ هزارو ۵۱۷ نفر نیز دارای سابقه اهدای خون بودند.

دکتر ذوالفقار تقوی با تاکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی و مستمر و مدت زمان نگهداری آن محدود است، گفت: با توجه به کاهش موج کرونا و افزایش اعمال جراجی‌ها در استان نیاز به خون نیز افزایش یافته است و به همین علت از شهروندان مازندرانی درخواست می‌کنم برای اهدای خون اقدام کنند و یاری کننده انتقال خون و نجات دهنده بسیاری از بیماران باشند.

او افزود: تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون مازندران با دقت رعایت می‌شود و مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

دکتر ذوالفقار تقوی ضمن ابراز خرسندی از کاهش آمار مبتلایان به کرونا در پی واکسیناسیون گسترده افزود: کسانی که واکسن‌های آسترازانکا و اسپوتنیک را دریافت کرده اند تا دوهفته از اهدای خون معاف هستند و بعد از ۱۴ روز شرایط اهدای خون را دارند و تزریق دیگر واکسن‌ها منعی برای اهدای خون ندارد.

مدیرکل انتقال خون مازندران ضمن دعوت از شهروندان مازندرانی برای اهدای خون، گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز می‌توانند یک ماه بعد از بهبودی کامل برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

بنابر این گزارش مراکز اهدای خون بهشهر، ساری، بابل، آمل، تنکابن و چالوس سه شنبه ۱۳ مهرماه مصادف با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از ساعت ۸ الی ۱۳ و مراکز اهدای خون قائم شهر، رامسر و نور نیز از ساعت ۸ الی ۱۲ ظهر باز و آماده دریافت خون‌های اهدایی مردم نوعدوست مازندران می‌باشند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.