سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کرمان خبر داد؛

توزیع ۲۰ هزار تن مرغ گرم در کرمان

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:طی شش ماهه نخست امسال ۲۰ هزار و۸۱۹ تن مرغ در استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد مسعودی، مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: هر ساله اداره کل پشتیبانی امور دام، برای اجرای سیاست‌های تنظیم بازار در سنوات گذشته اقدام به خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان استان می‌کرده که امسال به دلیل تولید پایین و کمبود مرغ گرم در استان، پیرو دستورالعمل وزیرجهاد کشاورزی مکلف به تأمین مرغ مورد نیاز استان از سایر استانها شد.

او افزود:براین اساس از ابتدای اجرای دستورالعمل تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ میزان ۲۰ هزارو ۸۱۹ تن مرغ گرم در سطح استان توزیع شده است.

مسعودی با بیان اینکه روزانه میانگین ۱۲۰ تن مرغ گرم در سطح استان توزیع می‌شود، افزود: از این مقدار ۷۳ درصد مرغ کشتار داخل استان و ۲۷ درصد مرغ ورودی از سایر استان‌ها است، که از استان‌های خراسان جنوبی، یزد، سمنان، تهران، گلستان، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و فارس تامین می‌شود.

او تصریح کرد: در کنار تأمین مرغ گرم استان نیز مقدار ۵۰۵ تن مرغ منجمد در سطح استان با هماهنگی سازمان صمت توزیع شده است و پیگیری جذب سهمیه مرغ منجمد برای استان نیز ادامه دارد و در صدد هستیم با توزیع به موقع، بازار مصرف مرغ را کنترل کنیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.