سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست کانون ناشنوایان خراسان رضوی برای داشتن یک فرهنگسرا در مشهد

رئیس هیأت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی گفت: از شورای اسلامی شهر مشهد تقاضا داریم فرهنگسرایی در کوهسنگی مشهد برای ناشنوایان در نظر بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معصومه ترابی مقدم رئیس هیأت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی معلولان و ناشنوایان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد سخن می‌گفت افزود: ۳۰ نفر به صورت افتخاری با کانون ناشنوایان استان همکاری می‌کنند و ساختمانی در خیابان مجد داریم که برای تکمیل آن نیازمند همکاری و همراهی شورای شهر هستیم.

او با تاکید بر به رسمیت شناختن زبان اشاره افزود: در کانون، آمادگی برگزاری کلاس زبان اشاره وجود دارد تا این زبان آموزش داده‌شود و به رسمیت شناخته شود.

رئیس هیات مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی ادامه داد: یکی از درخواست‌های کانون ناشنوایان داشتن نماینده‌ای در شورای اسلامی شهر مشهد است، همچنین در حوزه مشاوره شهردار پیشنهاد می‌کنیم از تمام افرادی که معلولیت‌های مختلف دارند استفاده شود همچنین برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز پیشنهاد می‌کنیم ارتباط بیشتری با کانون ناشنوایان برقرار و جامعه ناشنوایان بیشتر معرفی شود.


بیشتر بخوانید



ترابی مقدم بیان کرد: کانون ناشنوایان، خانه دوم این قشر است و افراد در کانون، آموزش‌های مختلفی نظیر مشاوره، آموزش احکام، امور قضایی و نظایر آن را فرا می‌گیرند.

مهدی ناصحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت: هفته و روز جهانی ناشنوایان مورد تکریم شورای ششم قرار گرفته است که امیدواریم این قشر از مردم مشهد نیز بتوانند زندگی کریمانه‌ای داشته باشند و در این زمینه در شورای شهر تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

 او ضمن تسلیت ایام عزاداری دهه آخر صفر افزود: امیدوارم شرایطی فراهم شود که به خوبی پذیرای زائران بارگاه امام رضا (ع) باشیم و شهرداری مشهد نیز براساس تکالیف خود در این زمینه فعالیت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امروز نیز آغاز هفته وقف است و یکی از نکاتی که واقفان باید مدنظر داشته باشند خدمت به زائران امام هشتم است تا با همکاری اوقاف، شهرداری و آستان قدس رضوی زمینه بهره مندی زائران و مجاوران از موقوفات فراهم شود.

هشتم مهر ماه روز جهانی ناشنوایان نام گرفته است.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.