سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصدومان زلزله خوزستان افزایش یافت/ اعزام بالگرد و تیم امداد هوایی به اندیکا +تصاویر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مصدوم شدن ۴ نفر در زلزله امروز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به ادامه فعالیت‌های تیم‌های ارزیاب و امدادرسان جمعیت هلال احمر خوزستان در روستا‌های متأثر از وقوع زلزله امروز صبح منطقه قلعه خواجه، گفت: یک مصدوم مانده در زیر آوار در روستای بنه موسی با تلاش نجاتگران هلال احمر نجات یافت و تیم‌های امداد و نجات نیز برای امدادرسانی به دو مصدوم دیگر در روستای کموفه اعزام شده اند.

او افزود: بنا بر گزارش‌های دریافتی ۲۱روستا از این زمین لرزه متأثر شده و تاکنون روستا‌های دره فرح، بنه شیرمحمد، سربازار، دهذیاک، للر، صالح ابراهیم، کموفه، بنه موسی، مازر، گلالک، چردف، سرگه، کتک، درب، چال منار، داورمه، دمه، دلی علیا، دشت گل، سرآهومی، شاهزاده عبدالله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته اند.

خدادادی بیان داشت: تعداد تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر نیز به ۷ تیم افزایش یافت.

بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی از این زلزله آسیب دیده اند

نبوّتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه گفت: طی زلزله‌ای که صبح امروز اتفاق افتاد بلافاصله تیم‌های امداد و نجات به مناطقی که گزارش بیشتری داشتیم اعزام شدند و به موازات آن گروه‌های ارزیابی برای ارزیابی خسارت‌های وارده گسیل شدند.

او بیان داشت: تاکنون طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی از این زلزله به صورت ریزش و ترک خوردگی ساختمان آسیب دیده اند که البته این آمار تکمیلی نیست و مرتبا به این گزارش اضافه می‌شود.

نبوتی افزود: افرادی که در این زلزله آسیب دیدن و خسارتی به ساختمان آن‌ها وارد شده جهت تشکیل پرونده می‌توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

اعزام تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر خوزستان به اندیکا

علی پهلوان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: یک فروند بالگرد امدادی و تیم پشتیبانی از عملیات امداد و نجات این جمعیت به روستا‌های تحت تأثیر از زلزله ۵.۷ ریشتریدر منطقه قلعه خواجه شهرستان اندیکا اعزام شد.

او افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و ضرورت ارزیابی هوایی و حضور تیم امداد هوایی جمعیت هلال در منطقه این تیم به منطقه اعزام شد.

پهلوان با اشاره به اینکه این زمین لرزه در پشت کوه تاراز به وقت پیوسته است، تصریح کرد: در شعاع ۱۵ کیلومتری کانون زلزله ۷۲ روستا وجود دارد که به دلیل بافت عشایری و تراکم بالا سطح آسیب دیدگی کم بوده است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: تیم‌های ارزیاب این جمعیت از دقایق اولیه وقوع زمین لرزه در منطقه حضور یافته اند و تا کنون گزارشی از تلفات جانی در این حادثه گزارش نشده است و فقط یک مصدوم در منطقه چلو شهرستان اندیکا اعلام شد.

او گفت: تیم های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در شهرستان های لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، ایذه و باغملک در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند و حسب گزارش های دریافتی از سوی مرکز راهداری کلیه مسیرهای مواصلاتی در این منطقه باز هستند.

زلزله در همه شهرهای استان خوزستان از جمله شهرهای نزدیک به استان چهارمحال و بختیاری و شهرهای اهواز، ماهشهر، آغاجاری، شوشتر، اندیکا، رامهرمز، امیدیه، شوش و … احساس شد.

نبوّتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر مابین قلعه خواجه در اندیکا خوزستان و چلگرد در استان چهارمحال وبختیاری به وقوع پیوسته است.

او افزود: ستاد بحران این شهرستان به حالت آماده باش درآمده ضمن اینکه گروه‌های ارزیاب برای بررسی هرگونه خسارات به نقاط مختلف شهرستان اعزام شده اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
تشکر از نیروهای امدادی، اورژانس، هلال احمر
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
چه بد
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
اصول ایمنی رعایت شود
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
اعلام آماده باش در پی زلزله
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
زمین لرزه شدید بود