سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویری هوایی از استقامت ناسا در مریخ

اخیرا تصویر هوایی و جدیدی از مریخ نورد استقامت ناسا در سطح سیاره سرخ به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیجیتال ترندز؛ به تازگی مدارگرد شناسایی مریخ تصویری جدید از مریخ نورد استقامت ناسا را به ثبت رساند. این تصویر توسط دوربین‌های رایز ثبت شده و مریخ نورد استقامت را از فراز آسمان این سیاره نشان می‌دهد. ناسا از این مدارگرد برای مطالعه ویژگی‌های زمین شناسی و رصد آب و هوایی استفاده می‌کند و این دوربین می‌تواند تصاویری با وضوح بالا را از سطح مریخ تهیه کند. این ویژگی‌ها دوربین‌های رایز را به ابزاری مناسب برای مشاهده مریخ نورد استقامت تبدیل کرده است. در حال حاضر مریخ نورد استقامت در منطقه South Séítah از دهانه جزرو سیاره مریخ مستقر است و سطح این منطقه را جستجو می‌کند.

دوره خاموشی مریخ نوردها آغاز شد

 از روز گذشته کاوشگر‌های ناسا از جمله سطح‌نورد‌های "استقامت"، "کنجکاوی"، "اینسایت" و سطح‌نشین "لندر" و مدارگرد‌های "ادیسه"، "ماون" و مدارگرد شناسایی مریخ وارد دوره خاموشی شده اند.

دلیل این خاموشی هم این است که طی دو هفته آینده خورشید در پدیده‌ای به نام مقارنه خورشیدی مریخ در حال قرار گرفتن بین زمین و مریخ است که رخ دادن این اتفاق مانع از برقراری ارتباطات مستقیم بین کاوشگر‌ها و زمین می‌شود. ناسا در طول این دوره با کاوشگر‌ها قطع ارتباط می‌کند تا مطمئن شود که هیچ سیگنال مزاحمی باعت ایجاد اختلال در ماموریت‌ها نمی‌شود.

با این وجود، اما ماموریت‌های سیاره مریخ متوقف نمی‌شود و استقامت در این دوره با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل دینامیک محیطی خودش سرعت باد‌های مریخ و دمای هوا را اندازه گیری می‌کند. ناسا پس از پایان پدیده مقارنه خورشیدی فعالیت خودش را از ۱۶ اکتبر از سر خواهد گرفت و داده‌های جمع آوری شده توسط کاوشگر‌ها را دریافت و تجزیه و تحلیل می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.