سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه عربستان: امیدواریم مسائل مورد اختلاف با ایران حل شود/بورل: درباره احیای برجام با مقامات سعودی گفتگو کردم

فیصل بن فرحان در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد حل مسائل مورد اختلاف با ایران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در یک کنفرانس خبری مشترک با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد: مذاکرات ما با ایران همچنان در مراحل مطالعاتی است و امیدواریم مسائل مورد اختلاف حل شود.

او در ادامه نیز در سخن‌پراکنی بی اساس علیه برنامه هسته‌ای ایران افزود: من حمایت خود را از تلاش‌های بین‌المللی که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند، بار‌ها اعلام کرده‌ام!

وزیر امور خارجه عربستان سعودی همچنین مدعی شد: اقدامات ایران با آنچه این کشور درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای اش اعلام می‌کند، تناقض دارد!

بن فرحان در خصوص صلح در یمن نیز ادعا کرد: من به نماینده اتحادیه اروپا هشدار داده‌ام که حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن که مقابل ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان ایستاده است) صلح را قبول نخواهند کرد!

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هم با بیان اینکه درباره احیای مذاکرات وین در مورد توافق هسته ای ایران با مقامات سعودی گفتگو کرده است، افزود: ایران هنوز یک کشور هسته‌ای نیست و مذاکرات هسته‌ای با ایران برای امنیت عربستان و منطقه است.

بورل درباره یمن هم گفت: آن چیزی که در یمن اتفاق افتاده یک بحران بزرگ است که منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما از حوثی‌ها خواسته‌ایم آتش‌بس اعلام کرده و از راه‌حل مسالمت آمیز در یمن حمایت کنند!

پیش از این مذاکرات میان ایران و عربستان با میانجی‌گری عراق در چندین مرحله در بغداد برگزار شده است. در آخرین مرحله این مذاکرات مقامات کشورمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات سعودی دیدار کرده و دو طرف نشست‌های مشترکی را انجام دادند. با این حال عربستان حتی حین مذاکرات با ایران هم ادعا کرده است برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای هر کاری می‌کند!

این اظهارات در حالی بیان شدند که ایران بار‌ها صراحتا اعلام کرده است به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و از این انرژی برای فناوری‌های صلح‌آمیز استفاده خواهد کرد. در مقابل عربستان با دخالت در امور منطقه و حمله به یمن نزدیک به هفت سال است که مردم این کشور را زیر شدیدترین عملیات های نظامی و محاصره‌های اقتصادی قرار داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
توکشور خودمون فقر نداری بی پولی بی خانمانی دربه دری زیاده اونوقت فکرشکمه های اعراب جماعت هستین هرچی ایران هست ونیست داره میفرستین سوغات اونور اب
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
هجوم جون اور به یمن را متوقف کن
هزینه سرسام اور به کانالهای معاند در لندن که 25 ساعته بر علیه وطن مایند را متوقف کن
هزینه سرسام اور گروهک تکفیری را متوقف کن
خون شهدای منا را بده
در امور کشورها دخالت نکن
بعد وطن ما ایران زمین موافق گفتگو خواهد بود
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
سلام.یمن یه کشور عربی است چه ربطی به ایران دارد که ما باعربستان درباره یمن گفتگو کنیم یانکنیم ما گفتگو کنیم برای احیای اقتصاد فلج شده ی خودمون برای فروش نفت وبرگشت به اوپک. اعراب هیچ کدامشون به ما وفا نخواهند کرد.حیف پول وجان ایرانی که برای اعراب صرف بشه
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
درود بر تو این حرف ما و همه مردم ایران است.
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
یمنی ها عرب نیستند بلکه عرب زبان هستند
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه آل سعود رو